Finnair Norge

Rekordmange langdistanseruter fra Helsinki flyplass i 2016

Pressemelding   •   des 03, 2015 12:04 CET

Finnair har som første flyselskap i Europa begynt å fly med Airbus A350XWB.

Rekordmange langdistanseruter fra Helsinki flyplass i 2016

Neste år blir det rekordmange regulære langdistanseflyvninger – 21 stykker – å velge mellom fra Helsinki flyplass til Asia, Nord-Amerika og Midtøsten. Asia dominerer fullstendig med hele 17 destinasjoner: Bangkok, Chongqing, Delhi, Fukuoka, Guangzhou, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Nagoya, Krabi, Osaka, Beijing, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xian. Etterfulgt av Nord-Amerika med Miami, New York, Chicago og Dubai – samtlige flys av Finnair.

Finnair flyr nonstop 17 ganger i uken til Japan i vinter

Nå flyr Finnair 17 nonstop i uken til Tokyo, Nagoya og Osaka, alltid med smidige forbindelser fra Oslo via Helsinki. Det er det overlegent største tilbudet fra Norden til Japan. Finnair flyr til og fra Japan med flybransjens mest drivstofføkonomiske tomotors langdistansefly i sin klasse, Airbus A330-300. For 32 år siden begynte Finnair å fly to ganger i uken mellom Helsinki og Tokyo. I dag er Japan Finnairs i særklasse største marked i Asia.

Vinterrutetabell 2015/2016:

Tokyo - Daglig
Osaka - 5 per uke

Nagoya - 5 per uke

+ SJB samarbeid Japan Airlines - Helsinki -Tokyo Daglig

Sommerrutetabell 2016

Tokyo - Daglig
Osaka - Daglig

Nagoya - Daglig

Fukuoka - 3 per uke

+ SJB samarbeid Japan Airlines - Helsinki - Tokyo Daglig

Jan Borghardt Eton Shirts: Jeg flyr alltid Finnair til Russland

Skandinavias ledende produsent av herremoteskjorter, Eton Shirts, har etablert seg på bred front i Russland. Samtlige etableringsreiser er gjort med Finnair. Eton finnes nå i Moskva, St. Petersburg, Jekaterinburg, Novosibirsk og Novgorod. På radaren finnes også millionbyene Kazan og Volgograd. Jan Borghardt, Senior Advisor og deleier, forklarer hvorfor han flyr med Finnair til Russland:– Finnair tilbyr den korteste og raskeste veien fra Göteborg via Helsinki til Russland. Finnairs rutetabell, det store tilbudet av russiske destinasjoner og samarbeidet med flyselskapet S7 er uslåelig. Helsinki flyplass er transittvennlig og oversiktlig sammenlignet med storflyplassene nedover i Europa.– For meg er det viktigste å komme frem i tide, og alltid med bagasjen min. Hittil har jeg ikke opplevd verken forsinkelser eller at bagasjen har forsvunnet. Finnairs punktlighet, moderne flypark og hyggelige personale imponerer. Finnair er for meg et stabilt og pålitelig flyselskap.

Russiske perler: Moskva vrimler av opplevelser i verdensklasse

Finnair flyr opp til fire ganger om dagen fra transittvennlige Helsinki flyplass til Moskva og Sheremetyevo-flyplassen, alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Ikke noe annet flyselskap tilbyr flere avganger fra Norden til Moskva enn det Finnair gjør.
  • Den røde plass er Russlands hjerte og sjel. Plassen er bevart slik den var for flere hundre år siden, og det er få steder i verden som bærer i seg så mye historie som denne plassen.
  • Vasilijkatedralen. Denne vakre, eventyrlige og berømte katedralen ligger ved Den røde plass. I dag er den museum, som er åpent for allmennheten. Her kan du ånde inn atmosfæren av 450 års russisk historie.
  • • Gratis rundtur i byen. Se og lær mer om Moskva med en gratis guidet tur. Erfarne guider tar deg med til byens mest severdige og spennende steder, og byr på en morsom og interessant opplevelse. www.moscowfreetour.com
  • Kreml. Et besøk i Kreml må oppleves når du besøker Moskva. Innenfor murene kan du oppleve unike og historiske bygninger og vidunderlige hager. Ikke gå glipp av museet Kremlin Armoury med unike samlinger av våpen, russisk gull og sølv.
  • Bildet: Vasilijkatedralen, Bolsjojteateret og luksusgalleriet GUM i Moskva.
    • Bolsjojteateret. For deg som liker musikk og arkitektur er et besøk i Bolsjojteateret noe du må få med deg. Et storslått og praktfullt teater, både på innsiden og utsiden. OBS! Det er meget vanskelig å få tak i billetter. De må bestilles lang tid i forveien hvis du vil oppleve ballett og opera i verdensklasse.
  • Fornøyelser. Moskva har et rikt natteliv med et omfattende tilbud av barer, klubber, bowlinghaller, kasinoer og konsertlokaler. Mange trendy og populære utesteder ligger rundt Kitai Gorod og Arbat. Ikke gå glipp av Moskvas verdensberømte sirkus med plass til 3500 personer. Forestillinger alle dager!
  • Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Priser i NOK:
    Bangkok 5.000
    Beijing 5.090
    Chongqing 5.490
    Delhi 4.090
    Hong Kong 5.490
    Nagoya 5.470
    Osaka 5.470
    Seoul 6.380
    Shanghai 5.490
    Singapore 5.980
    Tokyo 5.440
    Xi´an 5.090
    Les mer!

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs tilbud fra Oslo til Asia i Business class. Priser i NOK:
    Bangkok 13.780
    Bejing 17.610
    Chongqing 16.710
    Delhi 14.010
    Hong Kong 18.620
    Nagoya 22.530
    Osaka 22.570
    Seoul 27.200
    Shanghai 18.110
    Singapore 23.850
    Tokyo 22.540
    Xi´an 18.710

Nå flyr Finnair igjen nonstop til Krabi og Phuket

Bildet: Finnair flyr til Krabi og Phuket i Thailand fra Helsinki.Nå flyr Finnair igjen nonstop til Phuket helt frem til 3. april 2016, og til Krabi frem til 30. mars – alltid med smidige forbindelser fra Oslo via Helsinki flyplass. Phuket, Thailands største øy, er den ultimate feriedestinasjonen for mennesker fra hele verden. Rundt omkring på øya finnes det utallige muligheter til å dykke, surfe, fiske og spille golf. Eller seile i den imponerende Phang Nga-viken, ri på en elefant, eller se på havskilpaddene vid Nai Yang-stranden.

Krabi ligger på det sydlige Thailands vestkyst, omgitt av det klare, turkise havet og vakker natur. Her finner man noe for alle, uansett om du foretrekker å bruke ferien til å ligge i solen, drive med vann- og strandsport eller utforske omgivelsene.