Kabel Norge

Rekordpåmelding til Kabel Norge Kongressen 2012

Pressemelding   •   mar 20, 2012 12:40 CET

Oslo, 20.03.12: Kabel Norge Kongressen befester posisjonen som en av Norges viktigste konferanser for bredbånd og digital-tv med en rekorddeltagelse på over 200 deltagere. - Vi er midt i store omveltninger for bredbånds- og digital-tv-bransjen, og er svært glade for at så mange føler behov for å følge tett med på de store og viktige prosessene bransjen opplever, sier styreleder Øyvind Husby.

Kabel Norge Kongressen har blitt arrangert i 30 år, men aldri har interessen vært større, forteller Øyvind Husby. Mens andre bransjetreffsteder sliter med fallende interesse, setter Kabel Norge Kongressen ny rekord. Kongressen samler også flere utenlandske foredragsholdere og mer presse enn noensinne.

– Det skjer utrolig mye i bransjen både i forhold til teknologi og innhold. Nettbrett og smarte mobiler aktualiserer "tv over alt"-trenden, og bredbånd er en ny distribusjonsplattform også for tv-innhold. Nettoperatørene kommer til å levere produkter som konvergerer med nye områder. Det er stor interesse for å finne gode forretningsmodeller som kan sikre at det beste fra både bredbånds- og tv-distribusjonsverdenen blir tatt vare på i en konvergert verden, sier Husby.

Temaer som trafikkstyring, OTT (Over The Top), forretningsmodeller, bedre innholds kvalitet gjennom CDN (Content Delivery Networks) regulatoriske spørsmål og erfaring fra andre deler av Europa vil bli belyst på konferansen som avholdes den 21. og 22. mars i Oslo.

Kontaktinformasjon:
Øyvind Husby, styreleder Kabel Norge, mobil +47 934 44 140