Reitangruppen

REMA 1000 har bransjens beste omdømme

Pressemelding   •   mai 13, 2014 11:48 CEST

REMA 1000 er den mest populære dagligvarekjeden i Norge. Det viser resultatene fra årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2014. ​Den omfattende omdømmeanalysen RepTrak 2014 ble offentliggjort i dag, 13. mai, på Omdømmedagen på Latter.

REMA 1000 har et godt omdømme og får den høyeste poengsummen innen dagligvarebransjen med 77,6 poeng av 100 mulige.

- Vi er stolte av å fortsatt ligge på topp i dagligvarebransjen, men har store mål om å bli enda bedre. Vi er opptatt av å være ansvarlige i alt vi gjør og er, samtidig som vi leverer matvarer av høyeste kvalitet til Norges laveste priser, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Coop har gått frem og er bak REMA 1000 med 77 poeng. Kiwi ligger etter med 75,9 poeng, men det er en framgang fra 73,3 poeng i 2013. Meny får 74,7 poeng, som er en tilbakegang fra i fjor. Rimi har sterkest fremgang, med 67,1 poeng, mot 63 i fjor, mens ICA får 63,8 poeng. Begge kjedene er i kategorien «middels godt omdømme». Minst likt av alle er Bunnpris, med en score på 60,2. Det er på grensen til et «svakt omdømme». Det er kun 2,8 poeng som skiller de fire dagligvarekjedene i toppen.

Les mer om RepTrak og REMA 1000 her.

Om RepTrak

RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.