Repant ASA

REPANT - resultat fjerde kvartal 2009

Pressemelding   •   feb 26, 2010 09:59 CET

(Drammen, 25. februar 2010) Børsnoterte Repant (Ticker: Repant), som utvikler og produserer
panteautomater for det europeiske markedet, hadde i fjerde kvartal fortsatt stabil salgsutvikling.

- Integreringen av det finske selskapet Bevesys er nå gjennomført. Det medfører en bredere
produktportefølje, og sterkere rustning i forhold til våre konkurrenter, sier adm. direktør Magnus
Engström.

Gjennom betydelig investering i utvikling av egne produkter, har Repant nå noen av markedets mest avanserte produkter.

- Vi har i de senere årene jobbet med å etablere flere funksjoner på panteautomatene. Disse skal
redusere driftsavbrudd og sørge for at Repants service organisasjon kan handle i forkant av et
potensielt driftsavbrudd. Dette er til stor fordel for både butikkunder og betjening, forteller
Engström.

Repant hadde i fjerde kvartal et underskudd på MNOK - 18,3. Tross underskuddet har selskapet fortsatt mål om en markedsandel på 30 prosent i det nordiske markedet.

I løpet av fjerde kvartal har dessuten Repant omstrukturert organisasjonen for å ytterligere minske kostnadene - med virkning fra første kvartal 2010.

Repant hadde en omsetning på MNOK 8,7, sammenlignet med MNOK 10,6 samme periode i fjor (proforma). EBITDA ble i fjerde kvartal 2009 på MNOK -14,4, sammenlignet med MNOK -24,0 i fjerde kvartal 2008 (proforma). EBITDA ble i fjerde kvartal 2009 på MNOK -14,4, sammenlignet med MNOK -24,0 i fjerde kvartal 2008 (proforma).

Kontaktperson: Adm. direktør i Repant ASA, Magnus
Engström
Telefon: 32 20 91 00 / +46 705 888 688

Om Repant ASA: Repant utvikler og leverer helhetlige panteløsninger for både engangs- og gjenbruksflasker, samt bokser. Løsningene inkluderer panteautomater (RVM - Reverse Vending Machines), likviditetssystemer for panten, vedlikeholdssystemer og logistikksystemer for behandling av emballasje. Med Repants løsninger effektiviseres den pantebaserte gjenvinningen av drikke-emballasje.

Source: Millistream