Norges Kampsportforbund

Resultater fra Norgesmesterskapet i WTF Taekwondo

Pressemelding   •   nov 19, 2011 22:10 CET

Bergstaden Taekwondo klubb arrangerte i samarbeid med Norges Kampsportforbund Norgesmesterskap i WTF Taekwondo i Kongsberghallen lørdag 19. november

Eirik Nilssen Bratli fra Mudo Team Furuset&Tveita vant kongepokalen. Det er andre gangen at Eirik Nilssen Bratli har vunnet kongepokalen. Mudo Team Fursuset & Tveita ble beste klubb i kamp, mens Hwa Rang Team Drammen ble beste klubb i mønster.

Gunnar Bratlie fra Mudo Team Fursuset & Tveita ble kåret til Norges beste trener, mens Frida Thorsø fra Mudo Team Fursuset & Tveita ble kåret til Norges beste utøver. Janne Viddal fra NTNUI Taekwondo klubb i Trondheim ble kåret til årets dommer. Hun ble også kåret til årets taekwondo person for lang og stor innsats for taekwondo i Norge.

Ådne Skei Landsem fra Taekwondo Team Heimdal og Frida Thorsø fra Mudo Team Furuseth & Tveita ble kåret til beste juniorutøver i herre og kvinne-klassen og fikk den prestisjefylte pokalen som den koreanske ambassaden hadde satt opp.

Se flere bilder her :

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.