Rezidor Hotel Group ASA

Rezidor åpner Park Inn Oslo

Pressemelding   •   jan 14, 2010 17:24 CET

Rezidor Hotel Group har åpnet Park Inn Oslo i Øvre Slottsgate. Hotellet med 118 rom er selskapets sjette hotell i hovedstaden. Farger, energi og nysgjerrighet setter det velkjente Park Inn-preget.

– Åpningen av enda et hotell i Oslo understreker betydningen vårt nordiske hjemmemarked har for oss. Samtidig tilfører vi byen noe nytt med Park Inn. Vårt dynamiske og unge midtsegmentkonsept ble etablert i 2003, men har allerede over 130 hotell med 24.500 rom i drift eller under utvikling, sier Kurt Ritter, President & CEO i Rezidor.

I løpet av 2010 planlegges åpningen av 20 nye Park Inn hoteller med 3700 rom i Europa, Midt-Østen og Afrika.

118 fargefriske rom

Park Inn Oslo ønsker være et friskt tilskudd i hovedstaden med sine 118 lyse og luftige rom. Værelsene i toppetasjen har egne store private balkonger, men felles for alle rom er klimakontroll, flatskjerm tv med satellitt og trådløs nettilgang.

Signaturrestauranten til Park Inn heter RBG (Red Bar & Grill) og har et rikholdig utvalg av drikke, gourmetburgere, salater og lettere retter.

Møtefasilitetene omfatter seks møterom med ulike størrelser og muligheter, alle utstyrt med trådløs nettilgang og svært bra teknisk standard.

For mer informasjon, kontakt:

Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication The Nordics

The Rezidor Hotel Group, Holbergsgt 30, N 0166 Oslo, Norway

M: +47 94 88 18 61

E-post: Angelica.Montez@Rezidor.com

Rezidor Hotel Group er et av verdens raskest voksende hotellselskap. Gruppens portefølje inkluderer mer enn 380

hoteller i drift og under bygging, med mer enn 81 000 rom i 59 land. Med hotellkjedene Radisson Blu (SAS) og Park

Inn, er Rezidor den fjerde største hotellkjeden i Norge.

Rezidor driver hotellkjedene Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn og Country Inns &

Suites i Europa, Midt-Østen og Afrika. Selskapet har fordelsprogrammet goldpoints plusSM for frekvente

hotellgjester. Rezidor har signert en global lisensavtale med det italienske motehuset Missoni som inkluderer utvikling og drift av en kjede livsstilshoteller med navnet Hotel Missoni.

I november 2006 ble Rezidor Hotel Group notert på Stockholmsbørsen. USA-baserte Carlson Companies er største aksjonær.

Rezidors konsernledelse er basert i Brussel, Belgia. For ytterligere informasjon om Rezidor, besøk www.rezidor.com