C More

Rikholdig filmtilbud på C More i mars

Pressemelding   •   mar 06, 2015 14:29 CET

De første Beck-filmene hadde verdenspremiere i januar og i mars er det klart for de to neste. C Mores abonnementer kan se frem til mer action, blant annet i «Hercules» med Axel Hennie og de nyeste filmene om X-Men og Transformers. Drama, følelser og store stjerner sees i påkostede filmer som «Les Misèrables» og «Den store Gatsby». Det er også to norske filmer i tilbudet; «Elsk meg» og «Jakten på Berlusconi». Under presenteres et utvalg filmer som får premiere på C More i mars og april.

Beck er tilbake på C More med verdenspremiere på ytterligere to nye filmer, «Invasjonen» (21/3) og «Sykehusmordene» (28/3). I januar viste C More verdenspremieren på de to første av hele åtte nye filmer og i mars kan C More sine seere glede seg til to nye filmer. Les mer her.

Det blir en actionfylt vår på C More. I Bryan Singers kritikerroste «X-Men: Days of Future Past» (18/4) ser man blant andre Hugh Jackman, Jennifer Lawrence og Michael Fassbender. I Joseph Kosinskis «Oblivion» (24/4) reparerer Tom Cruise roboter og slåss mot romvesener. Peter Stormare spiller en narkolanger som blir jaget av Schmidt (Jonah Hill) og Jenko (Channing Tatum) i Phil Lord og Christopher Millers actionkomedie «22 Jump Street» (25/4). Enda en oppfølger til en suksess er Michael Bays «Transformers: Age of Extincion» (3/4) der Mark Wahlberg oppdager at en lastebil i selve verket er Transformers Optimus Prime.

«Hercules» (13/3) er et storslått actioneventyr med Dwayne Johnson samt de norske stjernene Aksel Hennie og Ingrid Bolsø Berdal. Blant de øvrige på rollelisten finner vi Irina Shayk og John Hurt i tillegg til Tobias Santelmann.C More viser også to norske filmer i mars; «Elsk meg» er en varm og ekte film, som er løst basert på historiene til skuespillerne i filmen. «Elsk meg» er Hanne Myrens debut som spillefilmregissør. «Jakten på Berlusconi» er en komedie der en travkusk tyr til fusk for å betjene gjelden sin. Et mislykket dopingforsøk ender med kidnapping av premiehingsten Berlusconi og jakten er i gang. I rollene ser vi blant andre Morten Ramm, Henriette Steenstrup, Atle Antonsen og Jon Øigarden.

Baz Luhrmann
står bak den fargesprakende filmatiseringen av tyvetallsromanen «Den store Gatsby» (22/3). I rollene ser man Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire og Carey Mulligan. I den Oscarnominerte musikalversjonen til Tom Hooper av romanen «Les Misèrables» (29/3) ser man blant andre Hugh Jackman, Russell Crowe og Anne Hathaway.

I mars blir det også premierer på to dokumentarer med musikk-tema, «Supermensch: The Legend of Shep Gordon» (4/3) som er Mike Myers film om en legendarisk fargerik manager. I «NAS: Time is Illmatic» (25/3) som er et tilbakeblikk på den innflytelsesrike rapperen sin karriere ser man Alicia Keys, Q-Tip og Busta Rhymes. Dokumentaren er regissert av One9 og Erik Parker.

Det blir også premiere på to nye familiefilmer som begge utspiller seg i Sør-Amerikas jungler. I «Amazonia» (5/3 kl. 19.30) møter man kapucinapen Sal som er oppvokst i fangenskap, men som må klare seg selv i jungelen etter en flykrasj. I «Rio 2» (6/3 kl. 19.30) som er oppfølgeren til den animerte suksessen Rio må papegøyene Blu og Jewel hjelpe en ornitolog å finne en sjelden fugleart.

Bilder kan lastes ned her: press.cmore.no!

Alle filmene får premiere på C More First HD og C More Play kl. 21.00 om ikke annet er oppgitt.

For mer informasjon kontakt Nina Engh, tlf. 916 05 816 eller nina.engh@cmore.no.

C More Entertainment er Nordens ledende premium betal-TV-selskap med virksomheter i de fire nordiske landene Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tilbudet består av filmer, serier og sport i 28 kanaler. I tillegg til de ordinære TV-kanalene, tilbys C More Play - og størmmetjenestene C Sports og Filmnet.