Ving Norge AS

Ringer fra ferien for å bestille neste års ferie

Pressemelding   •   des 10, 2013 13:43 CET

Varmeglade nordmenn reiser sørover som aldri før og i dag går startskuddet for salget av neste vinters ferier hos Norges største reisearrangør Ving. Stadig flere ønsker å sikre seg neste års solreise tidlig, og de ivrigste ringer til og med fra reisemålet for å bestille samme ferie til neste år.

- Pågangen på mail, telefon og vår Facebook-side har vært merkbar og folk er ivrige etter å forhåndsbestille neste års vinterferie allerede nå. Mange  har reist med oss før, har funnet favoritthotellet, og vil gjerne seg reise dit igjen til neste år. Dette er selvsagt veldig hyggelig sier Sophie Frisholm, presseansvarlig i Ving.

Det er de mest populære hotellene og reisemål som Mexico, Cuba, Gran Canaria, Tenerife og Thailand som legges ut for salg nå, og av erfaring er det Gran Canaria og Tenerife som selges unna først. I tillegg vil det nok glede mange at Egypt er tilbake på vinterprogrammet.

- Det er spesielt stor etterspørsel etter månedene oktober og november da været er på sitt aller beste på Gran Canaria. På fjorårets første salgsdag ble to tusen reiser revet bort relativt raskt, og de fleste som bestilte var godt voksne kunder. Flere ønsker å være borte i både tre og fire uker, og mange har spesifikke ønsker helt ned til hvilket hotellrom de vil bo på, sier Frisholm.

Ringer fra ferien for å bestille neste ferie
I år er det blitt enda enklere å bestille på nett, da Ving har lansert et skreddersydd hotellsøk på ving.no som gjør at gjestene raskere finner hotell ut fra egne behov og preferanser. Men selv om majoriteten bestiller på nett er det fremdeles mange som foretrekker personlig service og derfor oppsøker samme selger i den samme butikken år etter år.

– Mange ringer oss også fra reisemålet for å få hjelp til å bestille. De ønsker å forsikre seg om at de får den samme vellykkede ferien til neste år også. Det er klart at det blir et spesielt hyggelig kundeforhold når man hjelper gjester med å oppfylle feriedrømmene for syvende år på rad, sier Frisholm.

Flere eksotiske direktefly fra distriktet
Nytt fra neste vinter er også flere direkteruter til eksotiske reisemål som Phuket og Cancún fra lokale flyplasser. Dette vil bety en kortere og mer behagelig reise for gjester fra Trondheim, Bergen og Stavanger.

– Mange av våre kunder har etterlyst direktefly fra sin lokale flyplass til eksotiske reisemål. Dette har vi gjort noe med til neste vinter. Nå kan trøndere, bergensere og rogalendinger plassere ungene i bilen, kjøre til flyplassen og suse av gårde til varmere strøk.

Reis til Zanzibar med Ving
Ving lanserer også i dag en eksotisk godbit – den lille øya Zanzibar rett utenfor Tanzania.

– Til Zanzibar kan du reise året rundt med Ving med våre ruteflypakker. Øya kan by på alt fra urørte sandstrender og skyhøye kokospalmer til en spennende historie som omhandler alt fra handel med gull og krydder til slavehandel. Og skulle du få lyst på en avveksling fra slaraffenlivet under palmene kan du ta turen inn til sjarmerende Stone Town – den vakre gamle bydelen i Zanzibar Town som står oppført på UNESCOs verdensarvliste, avrunder Frisholm.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.