Ving Norge AS

Romantiske reisetips til Valentinsdagen

Pressemelding   •   feb 08, 2016 09:05 CET

Ikke kast bort penger på «I Love You»-bamser og smakløs hjertesjokolade til Valentinsdagen i år. Skjem bort kjæresten og deg selv med en romantisk storbytur i stedet!

♥ Bo på luksushotell i Lisboa

Det er ikke alltid vi er så opptatt av hotellstandarden på storbyturer. Vi har jo ikke tenkt til å tilbringe mesteparten av tiden på rommet uansett. Men du så deilig det er å komme tilbake til et flott hotellrom! Utmattelsen etter timer med shopping og sightseeing er som forduftet, og det er nesten så du får romantikken med på kjøpet. Skjem dere skikkelig bort med et utsøkt rom på Lisboas berømte Avenida Palace fra 1882. Nydelig innredning og fantastisk service! Ta en rolig morgen, bestill frokost på sengen og slapp helt av før dere tusler ut i Lisboas vakre gater.

PS! Avenida Palace er rangert som det fjerde beste hotellet (av 234) i hele Lisboa på TripAdvisor.

♥ Kjør Galeras Rojas i Palma

Mallorcas hovedstad Palma er perfekt for en romantisk getaway, og du vil kanskje bli overrasket over det store utvalget av kultur, severdigheter og shopping som finnes der. For en fin rundtur og omvisning i byen kan dere ta en Galera Roja – en rød og hvit vogn trukket av hest – og lene dere tilbake mens kusken forteller om byens severdigheter. Turene varer som regel en times tid, og underveis ser dere både den sjarmerende gamlebyen og den majestetiske, gotiske katedralen La Seu.

♥ Bad i Den blå lagune på Island

Island er eksotisk og vakkert – øya er dekket av vill natur med vulkanske klipper, sorte strender og turkise, varme kilder. Like utenfor Reykjavik ligger Den blå lagune. Den er velbesøkt av turister, men absolutt verdt et besøk. Lagunen ligger i et vulkankrater, og det dampende varme vannet er fullt av mineraler som gjør slitne kjærestekropper godt. Vannet holder en temperatur på 37-40 varmegrader året rundt. Etter noen avslappende timer her kan dere dra inn til Reykjavik og spise på en av de mange trendy restaurantene – Fridrik V og Resto er blant de mest populære alternativene.

PS! Island er et av 2016s hotteste reisemål.

♥ Piknik i New York

Midt i betongjungelen på Manhattan ligger en av verdens største (og fineste) parker, Central Park. Parken strekker seg fra 59ende til 110ende gate, og der finnes alt fra små slott til store laguner. Her er det naturligvis også flust av grønne flekker som passer perfekt for en romantisk piknik. Stikk innom et supermarked eller et av Manhattans utallige take away-steder og ta med dere noe godt før dere går til for eksempel Great Lawn eller Belvedere Castle. Vil dere ha det lille ekstra stikker dere innom Grace’s Marketplace på 71 gate (på tredje aveny) og kjøper mat der.

Tips! Central Park er nokså diger (fire kilometer lang), så hvis dere vil se mest mulig er sykler et godt alternativ til å gå – sistnevnte tar rett og slett for lang tid. Det finnes flere sykkelutleiere rundt parken, bl.a. på 56 og 58 gate.

♥ Konsert i Venezia

Venezia er naturligvis et fast innslag på en romantisk tipsliste som dette, men så er det også et fantastisk vakkert og romantisk sted med sine grønne kanaler og svarte gondoler. Dropp en gondoltur om dere ikke har veldig, veldig lyst – det er kjempedyrt og ganske kortvarig. Gå heller på en Vivaldi- eller en barokk-konsert i en av byens gamle, vakre kirker. Musikerne er som regel svært flinke, og det koster ikke all verden. Og du – unngå de store turistkøene og gå deg vill på egen hånd. Langt hyggeligere og du spiser og drikker også mye billigere enn i de mest populære turistområdene.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.