Reitangruppen

Rutinemessig tilbakekalling av Solvinge kjøttdeig av kylling og kalkun og Godt Kjøp Kyllingkjøttdeig produsert før 1. juli 2012

Pressemelding   •   feb 14, 2013 08:30 CET

Etter en gjennomgang hos Norsk Kylling av rapporter og loggføring av produkttesting i 2011 og første halvår av 2012, er det funnet mangler i oppbevaring av testresultater og prøvetaking av enkeltprodukter.

Norsk Kylling velger derfor å tilbakekalle Solvinge kjøttdeig av kylling og kalkun, 300g og 600g, produsert mellom 1.februar 2011 og juli 2012 (best før-dato til og med 1.juli), samt Godt Kjøp Kyllingkjøttdeig produsert mellom 1. april 2012 og 1. juli 2012 (best før-dato fra 1.april til og med 1.juli 2012), ettersom selskapet mangler dokumentasjonen på testingen av disse produktene.

Tilbakekallingen gjelder også produktet Kløver Kyllingkjøttdeig 400 gram som selges i BUNNPRIS, og som er produsert mellom 1. februar 2011 og 1. juli 2012 (best før-dato fra 1.april til og med 1.juli 2012).

Norsk Kylling understreker at dette IKKE omfatter de kylling- og kalkunproduktene som selges i dag.

De forbrukere som har kjøpt disse varene og lagt dem i fryseren, bes ta de med tilbake til nærmeste REMA 1000 for å få nye produkter, eller eventuelt kaste dem.

For ytterligere informasjon:

Administrerende direktør Norsk Kylling, Frode Marthinsen:
tlf. 951 59 666, e-post frode@norsk-kylling.no