Thon Hotels

SAMARBEIDSAVTALE MELLOM THON HOTELS OG DALEN HOTEL

Pressemelding   •   des 13, 2013 12:06 CET

Thon Hotels har inngått en samarbeidsavtale med Norwegian Hospitality Group AS (NHG) på salg og markedsføring av Dalen Hotel og M/S Henrik Ibsen.

Dalen Hotel ligger på Dalen i Tokke kommune i Telemark. Det nasjonalromantiske hotellbygget med 42 rom er et av de få gjenværende av de store trehotellene fra slutten av 1800-tallet. Det er tegnet av arkitekt Haldor Larsen Børve, og sto ferdig i 1894. Bygningen er i overdådig, romantisk stil med dragehoder, tårn og spir. Hotellets fasader, lobby, den store hallen med originalt blyglasstak fra Berlin 1894, salongene og den berømte spisesalen er som da hotellet åpnet i 1884.

M/S Henrik Ibsen har kapasitet opptil 95 passasjerer og er et historisk kanalskip anno 1907. Skipet er fullstendig oppgradert og renovert i 1920-stil med chesterfieldsofaer i plysj, mahogni-interiør, krystall lysekroner og messingdetaljer.

- Det er spennende å starte opp et samarbeid med Dalen Hotel, sier administrerende direktør i Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Dalen Hotel er et eventyrhotell som tilfører av vår portefølje noe annerledes og spektakulært, sier han.

- Vi kjenner Thon Hotels godt fra før, derfor føles det naturlig å samarbeide om salg og markedsføring av Dalen Hotel, sier Erling Kristensen, administrerende direktør i NHG. Dalen Hotel er helt unikt i Norge og vi gleder oss til å ønske gjester fra Thon Hotels velkommen.

Fakta om Thon Hotels

Thon Hotels er en del av Olav Thon Gruppen med over 60 hoteller i Norge, 1 hotell i Sverige,
5 hoteller og 3 leilighetshoteller i Brussel og 1 hotell i Rotterdam. Thon Hotels er den tredje største hotellkjeden i Norge. Kjeden er inndelt i tre konsepter; Budget, City og Conference.

Thon Hotels har fra før Thon Hotel Høyers med 100 rom i Skien, Telemark.

Fakta om Norwegian Hospitality Group AS (NHG)

Dalen Hotel og M/S Henrik Ibsen eies og drives av Norwegian Hospitality Group AS (NHG) NHG eier og driver i tillegg Thon Hotel Linne, Thon Hotel Vettre og Thon Hotel Halden.

Dalen Hotel og M/S Henrik Ibsen er medlemmer av De Historiske Hotell og Spisesteder og avtalen med Thon Hotels påvirker ikke dette markedsføringssamarbeidet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Morten Thorvaldsen, administrerende direktør Thon Hotels, tel: 926 97 705
  • Erling Kristensen administrerende direktør NHG, tel: 952 52 150