Samlino.no

Samlino.no sikrer seg del av investering på 180 millioner kroner for å hjelpe forbrukere å spare tid og penger

Pressemelding   •   jan 12, 2017 10:22 CET

Oslo, 12. januar 2017 - Europas raskest voksende sammenligningstjeneste for finansielle produkter har styrket sin posisjon etter en finansieringsrunde på 180 millioner kroner fra ledende investorer.

Finansieringsrunden inkluderer det globale vekstfondet ACE & Company, Li Ka-shing familiens investeringsfond Pacific Century Group, investeringsselskapet Nova Founders Capital, finansinvestor SBI Holdings, Mark Pincus (grunnlegger av Zynga), Peter Thiel (grunnlegger av Paypal og Facebook investor) og andre.

Samlino.no etablerte seg i Norge i 2016 og er det nyeste tilskuddet i den europeiske virksomheten. Ambisjonen er å hjelpe forbrukere spare tid og penger ved å tilby de en gratis og uavhengig tjeneste hvor de enkelt og raskt kan sammenligne produkter innen bank, forsikring og telekommunikasjon, og finne produktet som best passer deres budsjett og behov.

"Bank- og forsikringsmarkedet er en jungel for folk flest, og forbrukerne kaster bort tid og penger på jakt etter det riktige produktet," sier medgründer og Norges-sjef Kristoffer Gallefoss som har bakgrunn som rådgiver for bank- og forsikringsbransjen. "Bank- og forsikringsmarkedet er i dag lite transparent, og vi mener det bør bli like naturlig for forbrukere å sammenligne finansielle produkter som det er å sammenligne fly og hotell."

"Både forbrukere og banker har tatt imot vår tjeneste med åpne armer. Vi har allerede hjulpet mer enn 1,7 millioner forbrukere over hele Europa med å spare tid og penger. Med denne investeringen vil vi være i stand til å hjelpe enda flere mennesker.", sier Mads Faurholt-Jørgensen, Managing Partner i Nova Founders Capital.

Kapitalen vil bli brukt til å utvide sammenligningstjenesten til å inkludere nye produkter. Selskapet vil også investere i å nå ut til enda flere forbrukere, samt bygge organisasjonen og videreutvikle sin teknologiske plattform.

Finansieringsrunden har blitt gjort gjennom holdingselskapet til Samlino.no, som allerede samarbeider med mer enn 50 banker, forsikringsselskaper og teleselskaper i Europa.

Om Samlino.no

Samlino.no er en gratis og uavhengig sammenligningstjeneste for finansielle produkter og tjenester som gir brukerne muligheten til å identifisere og skaffe seg den beste løsningen til sine behov, med betydelige besparelser i både tid og penger – raskt og enkelt.

For å hjelpe forbrukere til å ta informerte beslutninger om ulike aspekter av sin økonomiske situasjon, fra bruk av oppsparte midler vs. bruk av kreditt til disponering av månedlig inntekt, publiserer teamet bak Samlino.no daglig artikler på sin blogg som skal hjelpe nordmenn å forstå – og få et aktivt forhold til – sin privatøkonomi.

Hos Samlino.no kan forbrukere sammenligne gjennom brukervalgte filtre, og på mindre enn 1 minutt får oversikt over de beste produktene for sine behov.

I dag er det produktene kredittkort og forbrukslån som er tilgjengelig på Samlino.no. I de kommende månedene vil tjenesten til Samlino.no utvides til andre produkter innen bank, samt sektorene forsikring, telekommunikasjon og energi.

www.Samlino.no

Om ACE & Company

ACE & Company er en global private equity-gruppe som spesialiserer seg på co-investeringer. Gruppen har som mål å aktivt forbedre avkastning ved å utnytte sin brede investeringerfaring og gi strategisk innsikt til sine porteføljeselskaper. ACE & Company har en lang erfaring med å investere i vellykkede teknologiselskaper inkludert Pinterest, Transferwise, Uber og Space X.

www.aceandcompany.com

Om Nova Founders Capital

Nova Founders Capital er et globalt investeringsselskap som identifiserer muligheter til å bygge innovative internettbedrifter i vekstmarkeder. Selskapet bygger og investerer i bærekraftige og skalerbare forretningsmodeller med et sterkt fokus på innovative finansielle tjenester. Teamet bak Nova Founders Capital er noen av de mest erfarne entreprenører i verden, og har nå vokst over 30 teknologibedrifter globalt.

www.novafounders.com

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristoffer Gallefoss

Co-Founder & Managing Director