Samport

Samport Payment Services AB får nye eiere

Pressemelding   •   sep 25, 2014 11:00 CEST

Cidron SuperPay AB (”SuperPay”) kjøper opp det svenske betalingsselskapet Samport Payment Services AB (”Samport”). Oppkjøpet muliggjør en offensiv ekspansjon for Samport på det internasjonale betalingsmarkedet.

Samport har vokst raskt de siste årene, først og fremst innenfor betalingsløsninger for transport- og restaurantsektoren i den nordiske regionen. Transaksjonen vil styrke bedriftens nåværende posisjon i Norden og samtidig legge til rette for internasjonal tilvekst.

- Vår strategi er å være en av de ledende leverandørene av betalingsløsninger til butikker og partnere. Kontrakten med SuperPay vil øke vår tilgang til kapital og gjøre det mulig å fullføre arbeidet med å gjennomføre denne strategien i et økt tempo. Vi vil lede utviklingen, både med tanke på betalingsløsninger og nye tjenester. Det håper vi at kundene kommer til å merke, sier Mikael Hedlöf, adm. dir. i Samport.

Cidron SuperPay AB, som er et heleid datterselskap til Nordic Capital Fond VIII (”Nordic Capital”), fokuserer på investeringer innenfor betalingssektoren. Gjennom Nordic Capital og SuperPay vil Samport få tilgang til kapital og støtte til bedriftens fremtidige utvikling og tilvekstfase.

Transaksjonen ble gjennomført 18. september 2014.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Mikael Hedlöf, adm. dir., Samport Payment Services AB
E-post: mikael.hedlof@samport.com

Sikre og kundetilpassede kortbetalingsløsninger
Siden starten i 2003 har Samport utviklet og solgt kortbetalingsløsninger og terminalprodukter for både små og store selskaper. Med høy sikkerhet samt kundetilpasset og brukervennlig teknikk har selskapet blitt en av de ledende leverandørene av kortbetalingssystemer på det nordiske markedet. Samport har 50 engasjerte medarbeidere og mer enn 10 000 kunder innenfor restaurant, butikk, transport, hotell og e-handel. Samport har kontor i Stockholm, Halmstad og Oslo. Besøk oss gjerne på www.samport.no.