Sandvika Storsenter

​Sandvika Storsenter får WiFi

Pressemelding   •   mai 24, 2016 12:00 CEST

(Sandvika, 24. mai 2016). Sandvika Storsenter sitter med ferske resultater av årets kundeundersøkelse i hånden. Det er ingen tvil om at WiFi er som hygienefaktor å regne. –«Sandvika Storsenter har en kundemasse som ligger i tet på å ta i bruk ny teknologi. Vi gleder oss derfor til endelig å kunne tilby muligheten for å koble seg på trådløst nett på Sandvika Storsenter i løpet av 2016», sier Senterdirektør Kathrine S. Ingerø.

Gratis WiFi til alle kjøpsenterkundene
Ifølge analyseselskapet Mobidia går så mye som 80% av all mobil datatrafikk i Vest-Europa via et WiFi-nett til og fra mobilenheter. Kjøpesenterkundene er ikke noe unntak. «For mange er kjøpesenteret også et opplevelsessenter. Et sted man handler, men også en sosial treffplass for å la seg underholde. Hva er da mer naturlig enn også å kunne gi kundene gratis internett», sier Torbjørn Nordli, Innkjøpssjef i Olav Thon Gruppen (OTG).

NetNordic WiFi levert som skyløsning
I samarbeid med NetNordic og Huawei har Olav Thon Gruppen kjørt en vellykket pilottest på 3 store kjøpesentre, og nå starter utbyggingen av NetNordic WiFi til ytterligere 50 av de øvrige kjøpesentrene i Norge og Sverige, deriblant Sandvika Storsenter. Løsningen leveres som en «hosted service», hvor NetNordic står for datasenter, dekning, utbygging, drift og overvåking. Påloggingen skal være enkel, og skjer bare første gang man besøker ett av sentrene, ved neste besøk kommer man automatisk på nett.

Teknologien som er valgt er basert på nyeste Huawei 802.11ac teknologi, med svært god kapasitet og kvalitet. Som en slags motytelse for gratis WiFi vil Olav Thon Gruppen henstille kunder om aksept til å kunne markedsføre sine ulike tjenester knyttet til lojalitetsprogrammer og kundeklubb. Ledelsen vil dessuten få en bedre innsikt i hvem som besøker kjøpesentrene, deres kjøpspreferanser og bevegelser. Dette for å kunne utvikle stadig bedre tjenester og produkter til deres kunder. ZeroTouch™ management er utviklet av NetNordic og bidrar til relevant informasjonsinnhenting innenfor Datatilsynets rammer.

ZeroTouch™ management gir bruks- og bevegelsesmønster
NetNordic opplever nå stor etterspørsel spesielt innen WiFi. «Vår egenutviklede ZeroTouch™ har gitt oss ekstra kraft i dette markedet. Butikk- eller senterledelsen kan på en WEB-portal enkelt ta ut statistikker og såkalte «heatmaps» som viser bruks- og bevegelsesmønstre for besøkende. Denne informasjonen harmoniseres med kundens CRM systemer som gir en helt annen kundeinnsikt. Dagens 4G mobilløsninger kommer til kort på dette», sier Jarl Øverby, konsernsjef i NetNordic-gruppen.

For mer informasjon:
Torbjørn Nordli, Innkjøpssjef Olav Thon Gruppen, torbjorn.nordli@olavthon.no, tel. +47 40720032
Jarl Øverby, Group CEO NetNordic, jarl.overby@netnordic.com, tel. +47 98217009

Sandvika Storsenter er Norges største kjøpesenter med 200 butikker, over 6 millioner besøkende og en omsetning i 2015 på 3,269 mill. kroner.