Norsk Folkemuseum

Familiefest på Folkemuseet Sankthansaften

Pressemelding   •   jun 16, 2014 14:30 CEST

Over 5000 besøkende forventes til Bygdøy når Norsk Folkemuseum inviterer til en forfrisket utgave av sin tradisjonsrike Sankthansfest. Donkeyboy er hovedattraksjon under det populære arrangementet. Arrangeres i samarbeid med DNB og OBOS.

Mandag 23. juni
Klokken 16.00 - 21.30

Familieunderholdning, fest, musikk og tradisjon står som vanlig i sentrum når Sankthansfesten på Norsk Folkemuseum går av stabelen mandag 23. juni. Med artister som PolkaBjørn, Kleine Heine og headliner Donkeyboy har man tatt et litt friskere veivalg hva underholdning angår. Programsjef Anna Lena Flatland forklarer:

-  Mange av våre gjester kommer år etter år for å oppleve Sankthansfeiring på Folkemuseet. Vi er blant de beste på tradisjonsrik feiring, men må samtidig sørge for å by på noe nytt fra år til år. I denne sammenheng er Donkeyboy noe nytt som vi gleder vi oss veldig til. Det samme med PolkaBjørn og Kleine Heine. Vi tror dette blir skikkelig god familieunderholdning, avslutter Flatland.

Kroneverksted og barnebryllup
Foruten aktivitetene på scenen er det kroneverkstedet og toget med barnebryllup som er barnas favoritter. Barn liker rollelek og synes den gamle vestnorske tradisjonen med barn som leker bryllup er veldig spennende. I tillegg får barna lagd seg en skikkelig kvalitetskrone på kroneverkstedet.

Underholdning på scenen fra 18.00
På scene vil man i tillegg til Donkeyboy stifte bekjentskap med Thorbjørn Harr og gjengangerne Skrimmel Skrammel, som alltid leverer topp underholdning for barna.

Grillfest på Festplassen!
Sankthansaften er en dag for grilling. Det blir satt fram griller i området rundt scenen. Publikum har også mulighet til å kjøpe grillmat på museet, og lefser i lefsebaksten helt til 21.30. Det blir også i år røykbål, museets mindre brannfarlige alternativ til bål.

Stor familiefest. Gratis for DNB og OBOS
Som vanlig forventes det rundt 5000 besøkende til Sankthansfesten. OBOS-medlemmer og DNB-kunder kommer gratis inn på arrangementet. Se Norsk Folkemuseums hjemmesider for mer informasjon om priser og program.

Velkommen til en bilfri og hyggelig Sankthansfest på Bygdøy, med mye god underholdning.