Apollo

SAS i samarbeid med Apollo

Pressemelding   •   jan 25, 2010 15:43 CET

Fra 1. februar kan Apollos feriegjester tjene EuroBonus poeng når de flyr med SAS eller Novair. En uke på familieferie kan utløse en storbytur for mor og far.
Totalt flyr 250 000 gjester hvert år med SAS (170 000) og Novair (80 000) når de skal på ferie med Apollo. Samarbeidet åpner for at mange tusen mennesker nå får mulighet til å tjene opp bonuspoeng som de selv kan velge hvordan de vil ta ut.
– Det er første gang i reisebransjens historie at charterreisende får lov til å opptjene bonuspoeng. Denne utvidelsen av vårt gode samarbeid med SAS gjør at vi skiller oss ytterligere fra de øvrige charteroperatørene, sier Leo Berbu, administrerende direktør i Apollo.
- Vi er glade for å kunne gi Apollos feriegjester mulighet for å opptjene EuroBonus poeng. SAS har jo et av de beste bonusprogrammene i verden med 1 million medlemmer bare i Norge. Med dette kan enda flere få glede av alle fordelene i dette programmet hvor også barn kan være medlemmer. Vi har et godt og tett samarbeid med Apollo, og det er helt naturlig å inngå en partnerskapsavtale også på dette området, sier salgs- og markedsdirektør for SAS i Norge, Stein Bemer.
Følgende regler gjelder
For å opptjene poeng må man være medlem i SAS EuroBonus. Her blir man medlem:
Man får 1500 poeng per person per reise med SAS eller Novair
Flyreisen må skje med SAS eller Novair og den må bestilles senest tre uker før avreise
Ordingen og antall poeng gjelder på bestillinger fra 1 februar 2010 og inntil ny informasjon foreligger.
Bestillingen må registreres på den reisende som har EuroBonus medlemskap. Poengene godskrives kun denne personen. Hovedbestiller oppnår poeng for alle i reisefølget, også for ikke-medlemmer.
EuroBonus-poengene opptjenes når reisen er gjennomført.
Poengene må registreres senest åtte dager før avreise på tilsendt registreringsskjema.
Opptjente poeng mottas ca. 14 dager etter hjemkomst.
Alle reisende over 2 år kan opptjene EuroBonus-poeng.
Poeng gis ikke for kun flyreiser eller uspesifiserte reiser.
Les mer på: www.apollo.no og www.sas.no/eurobonus
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Helen Begby, informasjonssjef i Apollo
tlf. +47 23213033 / 93063160 og e-post: helen.begby@apollo.no
Apollo er en av Norges største turoperatører og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009 og 2010. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2008 omsatte Apollo Norge for 1,8 milliarder kroner.
EuroBonus er SAS prisbelønnede lojalitetsprogram med over 1million medlemmer bare i Norge og 2,9 medlemmer på verdensbasis. I tillegg til reiser, hotellopphold, oppgraderinger om bord og billeie kan poengene benyttes i SAS EuroBonus Shop.