SAS Institute AS

SAS Institute er en leder innen programvare for integrert markedsføring

Pressemelding   •   jan 29, 2014 23:20 CET

«SAS er en leder i IMM-markedet fordi de fungerer som en drivende kraft på tvers av analytiske og operasjonelle markedsføringsprosesser. Kunder bør vurdere SAS for sin robuste IMM-kapasitet og sterke fokus på MPM og avansert analyse», sier Gartner i sin vurdering.

Gjennom å integrere fire bestselgende produkter - SAS®Marketing Automation, SAS Marketing Optimization, SAS Real-Time Decision Manager og SAS Digital Marketing - til én løsning, bidrar SAS Customer Intelligence suiten til at markedsførere effektivt kan administrere kundeforhold på tvers av alle kanaler, skape meningsfylte og positive kundeopplevelser og kunne foreta raske og optimale beslutninger basert på store mengder data.

- Plasseringen av SAS i ledernes kvadrant bekrefter nok en gang verdien våre løsninger gir. Vår visjon er å gi markedsførere en mulighet til å enklere ta de beste beslutningene for hver kundeinteraksjon og skape en differensiert kundeopplevelse slik som det er forventet i dagens digitaliserte samfunn, sier markedsdirektør Wenche Nielsen i SAS Institute i Norge.

I følge Gartner har lederne i den magiske kvadranten «kunder som har adoptert deres løsninger som primær plattform for å støtte de fleste markedsføringsoppgaver, roller og funksjoner. Disse leverandørene leverer bredden og dybden av integrert markedsføringsfunksjonalitet. Lederne artikulerer forretningsforslag som appellerer til markedsførerne, spesielt markedsdirektørene. Det legges vekt på MPM og prosessintegrasjon på tvers av markedsføringen».

SAS Institute er tidligere i 2013 også anerkjent av Gartner som leder innen CRM multichannel campaign management og marketing resource management. Se vår omfattende løsningsportefølje innen Customer Intelligence.

En undersøkelse nylig gjennomført av SAS viser at over 60% av forbrukerne nå forventer og setter pris på individualiserte tilbud fra leverandører der de er kunder. Les mer om dette her.

Om SAS Institute i Norden og Baltikum

SAS Institute er verdens største privateide IT-selskap med 14 000 ansatte og kunder i 136 land. Selskapet som er ledende leverandør av Business Intelligence og Analytics løsninger har opparbeidet
en sterk posisjon i Norden og Baltikum. Her bistår de over 1300 kunder fra kontorer i Oslo, Stavanger, København, Skanderborg, Stockholm, Helsinki, Riga og Vilnius.

Siden 1976 har SAS Institute gitt kundene muligheten til å ta riktigere beslutninger raskere. Avanserte statistikk- og analysemetoder i brukervennlige applikasjoner hjelper virksomhetene med å avdekke nye sammenhenger og se nye forretningsmessige muligheter. SAS Institute er den eneste leverandøren som fullt og helt integrerer datavarehus, analyse og løsninger for Business Analytics, slik at du får ny og overordnet kunnskap ut av din virksomhets data.