RiksTV AS

Satser på barna via iPad

Pressemelding   •   sep 02, 2014 13:23 CEST

Fra og med i dag får norske barn tilgang til en egen iPad-app, med innhold og brukervennlighet tilpasset barn. TV-distributøren RiksTV lanserer da RiksTV Junior, med filmer og serier for barn i alderen opp til 10 år.

RiksTV Junior vil fra starten av bestå av tjenesten Barnas SF Favoritter, fra den kjente film og serieprodusenten SF. Innholdet kan i første omgang sees på iPad, men vil etter hvert også bli tilgjengelig rett på TV-en i stua eller på barnerommet.

RiksTV Junior er inkludert i tv-distributørens hovedprodukt, RiksPakken. I appen får barna tilgang til alt fra Astrid Lindgrens legendariske helter til Brannmann Sam, Postmann Pat, Peppa Gris, Kaptein Sabeltann, Elias, Verdens beste SFO og de andre nye barneseriene fra Barnas SF Favoritter.

- Vi er igjen i førersetet når det gjelder etablering av tjenester. For første gang i Norge får barna en egen «TV-kanal» med helt ufarlig, tilpasset innhold -  der de selv kan bruke iPaden for å finne det de ønsker å se. Alt er selvforklarende og enkelt uten forstyrrende tekster, sier Christian Birkeland, administrerende direktør i RiksTV.

- Dette er det første produktet vi lanserer for iPad, og nettbrett vil i fremtiden være en viktig plattform for oss i RiksTV. Dette er bare en liten begynnelse på hva vi kan vente oss utover høsten og vinteren. Vi vil i tiden som kommer lansere flere tjenester både rett på TV-en og på iPad som hittil ikke er lansert i Norge, sier Christian Birkeland.

Bildetekst: Nå kan barna se sine favorittserier i en egen app på iPad. I appen får barna tilgang til alt fra Astrid Lindgrens legendariske helter til Brannmann Sam, Postmann Pat, Peppa Gris og Kaptein Sabeltann for å nevne noen.

Om RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.