Shortcut AS

Securitas ruller ut norsk iPad-app globalt

Pressemelding   •   nov 05, 2013 13:33 CET

Løsningen benyttes av omreisende kundebehandlere i dialog med kunden. Det er et verktøy for å samle inn nødvendig underlagsinformasjon for å kunne gi en god anbefaling til kunden. I tillegg er det praktisk å kunne illustrere anbefalingene som gis på iPaden.

−For oss har det vært avgjørende å kunne skape en enda bedre forankring av risikoprofilen hos hver enkelt kunde. Med iPad-løsningen har vi fått et moderne og effektivt verktøy i dialogen med kundene, sier Reinert Refsdal, prosjektansvarlig hos Securitas Europeiske Markedsavdeling.

Gode tilbakemeldinger

Løsningen ble først etablert for SMB-markedet i Norge, men basert på gode tilbakemeldinger fra kunder og ansatte er løsningen nå i ferd med og rulles ut globalt i konsernet. Det er etablert en sentral supportorganisasjon som støtter implementering og drift i de enkelte landene, men det er lagt opp til at hvert marked kan tilpasse løsningen til lokale forhold.

Appen er utviklet i samarbeid med Shortcut AS, som har utviklet en rekke apper for intern bruk så vel som noen av de mest brukte offentlig tilgjengelige appene i Norge.

−Vi hadde allerede et godt etablert samarbeid med Shortcut, og da vi skulle utvikle et daglig arbeidsverktøy for mange av våre ansatte var det viktig for oss å benytte en partner som vi var trygge på, sier Reinert Refsdal.

Securitas målsetning er at løsningen i betydelig grad øker effektivitet for omreisende kundebehandlere i hele organisasjonen og samtidig bidrar til flere tilfredse kunder.

−Kundene setter pris på at våre ansatte har en metodisk tilnærming i vurderingen av deres behov, og vi tror løsningen vil bidra til å styrke vår posisjon i markedet, sier Tom Pettersen, salgssjef i Securitas i Norge.

Securitas AS er det største og eldste sikkerhetsselskapet i Norge med 6.000 vektere ute i samfunnet og over 40 avdelingskontorer. I 2012 hadde selskapet en omsetning på ca. 2,2 milliarder norske kroner. Securitas er et globalt selskap og har mer enn 300.000 ansatte i 52 land.

Shortcut utvikler særdeles brukervennlige apper til alle mobile plattformer. Siden 2008 har vi laget apper i verdensklasse for flere av Norges største selskaper, deriblant Hafslund, Ruter, Securitas, MatPrat, Posten, Statoil og Nordea. Vi har i løpet av 5 år vokst til 16 ansatte som alle brenner for godt interaksjonsdesign og smarte tekniske løsninger.