Ongoing AB Norge

Selector Logistik valgte Ongoing Warehouse når de satser på tredjepartslogistikk for E-handel

Pressemelding   •   feb 09, 2011 15:43 CET

Med stor logistikkhåndterings erfaring innen det krevende B2B markedet, spisser nå bedriften Selector Logistik sitt tilbud på tredjepartslogistikk overfor E-handlende.

”Vi har under knappt femton års tid byggt upp och hanterat logistiken för större företag inom B2B. Ett exempel är IT-tillbehörsföretaget Isolda som bland annat genom en förstklassig logistikhantering har växt sig till en av de största aktörerna i Norden, med en omsättning på 800 miljoner samt god lönsamhet. Vi satsar nu vidare och erbjuder tredjepartslogistik till främst E-handlare, där Selector vill vara en naturlig partner i deras strävan att bygga något stort”, sier Fredrik Wester, daglig leder på Selector Logistik AB.

Selector Logistik er en del av Primasgruppen og er privateid. Tredjepartsvirksomheten ligger i nye lokaler i Torsvik, utenfor Jönköping.”Vi ser att det finns ett stort antal E-handlare som kanske inte ännu har volymerna och finanserna att investera i en egen logistikapparat.Vi hjälper dessa företag med logistiken så att de till hundra procent kan fokusera på att få fart på affärerna”, sier Fredrik Wester videre.  Selector Logistik valgte nylig lagersystem fra IT bedriften Ongoing Warehouse, et såkalt WMS system (Warehouse Management System).

”Vi har valt att använda ett webbaserat standardsystem för tredjepartslogistik från företaget Ongoing Warehouse. Fördelen ur kundens synvinkel är bland annat att vi får ett användarvänligt men exakt system. Dessutom är Ongoings system vedertaget och stabilt vilket gör att Selector kan dra nytta av all utveckling som gjorts och den utveckling som löpande sker”, sier Fredrik Wester.

”En annan fördel är att systemet har ett antal befintliga kopplingar till E-handelsplattformar samt olika affärsystem. Kopplingarna gör att det går snabbare och enklare för E-handlare och andra varuägare som använder dessa system att lägga ut logistiken på oss”, sier Fredrik Wester videre. ”Selector Logistik har under lång tid utvecklat och förfinat logistikhanteringen för sina kunder. Vi är glada och stolta att Ongoings lagersystem nu är en del av deras starka erbjudande till sina kunder. Vi ser fram emot ett långsiktigt givande samarbete, sier Gerhard Guron, VD Ongoing Warehouse AB.

For mer informasjon om dette caset, vennligst kontakt:

Gerhard Guron, VD Ongoing Warehouse AB tel: 0046 707-47 46 06

Fredrik Wester,  VD Selector Logistik AB tel: 0046 703-58 99 91

Ongoing Warehouse er et softwarefirma innen logistikk som har spesialisert seg på å utvikle, selge og supportere et standardisert, webbasert lagersystem – også kalt Warehouse Management System. Vår businesside er: Raskt og enkelt å utvikle et kompetent, webbasert Warehouse-system!

Kontaktpersoner:
Ole Jakob Nilsen, Salgs- og markedssjef for Norge