Seniornett

SeniorSurf-dagen 30. september 2010: Norges største landsdekkende IT-arrangement.

Pressemelding   •   sep 29, 2010 17:47 CEST

Motivasjon, ikke alder, er utfordringen for seniorene. Seniorer er lei av å ikke finne fram til www.tv2.no , de har problemer med å klare data på jobben eller finne fram til familie og venner på Facebook .

Men det er hjelp å finne. SeniorSurf-dagen blir i år arrangert på rundt 280 møteplasser over hele landet med hjelp fra Seniornett Norge. Der kan seniorer møte opp for å bli motivert, få inspirasjon og lære.

I følge SSB (IKT i husholdningene, 24.09.2010) har 61 000 seniorer kommet seg på nett det siste året, men det er fortsatt 460 000 igjen utenfor. En undersøkelse utført av InFact AS for Microsoft Norge viser at halvparten av de spurte ønsker å lære mer om data- og informasjonsteknologi, og nysgjerrigheten på sosiale medier er stor.  4 av 10 av de som vil lære mer, ønsker først og fremst å lære om sosiale medier. Dette understøttes av TNS Gallups undersøkelse InterBuss 2Q 2010 for Aftenposten (22.09.2010).

Møteplassene på SeniorSurfdagen er på bibliotek, frivillighetssentraler og lokale Seniornett-klubber. En oversikt over alle møteplassene ligger på Seniornett Norges nettsider: http://seniornett.no/Seniornett/SeniorSurf/Moeteplassliste-2010

For de som ønsker videre opplæring, har Seniornett Norge 120 lokale klubber over hele landet. En oversikt over disse ligger her: http://seniornett.no/Seniornett/Lokalklubb

For mer informasjon:
Styreleder i Seniornett Norge  Ingeborg Moræus Hanssen, mobil  482 31 609