Fiskars Garden Norge

Sesongtips fra Fiskars: Sesongens gode hjelpere

Pressemelding   •   sep 01, 2014 17:03 CEST

Sesongtips fra Fiskars: Sesongens gode hjelpere

For at hagen skal være nabolagets vakreste i høysesongen, er det viktig å gjøre forberedelser om høsten. Både høsten og vinteren innebærer tyngre arbeid som krever redskaper av høy kvalitet – raking av løv og snømåking kjennes ofte godt på kroppen. Hvorfor ikke gi gode hjelpere i julegave til de du er glad i?

Gjør hagen vinterklar

Grunnlaget for en vakker hage om våren, legges sent på høsten. Både planter, takrenner og uteområder må klargjøres før vinteren, og med riktige redskaper kommer årets siste hageøkter til å gå som en lek.

Aldri mer ugress til besvær

Belegningsstein på gårdsplassen ser delikat og lekkert ut – helt til ugresset bryter seg gjennom sprekkene. Denne rensekosten fjerner ugresset effektivt, og dersom de plagsomme vekstene er av den ekstra hardføre typen, gjør rensekniven susen.

QuickFit Rensekost

Veiledende pris: 175,-

Løvfrie takrenner

Det er nærmest umulig å unngå at takrennene fylles opp av løv og annet rusk utover høsten. For at rennene skal fungere optimalt hele året, er det lurt å investere i en takrennerenser. Denne varianten har både skrape og bust for enkel rengjøring, og det lange skaftet gjør at man kan utføre jobben uten å balansere på stige eller få kink i nakken.

QuickFit Takrennerenserm/skaft

Veiledende pris: 499,-

Bort i en fei

Kosten er en god hjelper for alle som ønsker at hagen skal se presentabel ut. Mot slutten av en rufsete høst, er det ofte nødvendig å samle sammen både løv, småstein og avfall. Universalkosten til Fiskars gjør dette til en enkel affære, med sitt buede hode for lettere tilgang til løv som samler seg opp inntil vegger og kanter.

Solid Universalkost

Veiledende pris: 219,-

Snerten løvinnsamling

Når løv og gress skal samles sammen før vinteren, trenger man heldigvis ikke alltid å dra frem trillebåren. Ofte kan det være vel så hendig å benytte seg av denne snertne og lette plastbagen. For de med liten plass er det også en fordel at den kan foldes sammen når den ikke er i bruk.

Pop-Up Bag

Veiledende pris: 149,-

Snøredskaper

Enten man ser på det som litt frisk trim eller et evig ork – snømåking er noe vi her oppe i nord må forholde oss til. For å gjøre jobben så effektivt som mulig, er gode redskaper alfa og omega. Her presenteres et knippe gode vinterhjelpere, som alle er produsert i Norge.

En hjelper i nøden

Mange av oss har gjort oss kalde erfaringer når bilen skal skuffes frem en snørik vintermorgen. Når snøen kommer for fullt og det oppstår kaos på veiene, er det lurt å ha en skuffe tilgjengelig i bilen. Denne aluminiumsskuffen har kort skaft, og passer dermed ypperlig til å ha i bagasjerommet.

Classic Bilskuffe

Veiledende pris: 165,-

Snømåke til helårsbruk

Når man skal måke store mengder snø, er det en fordel med en solid og stor snømåke. Det er imidlertid ikke alle som har like god plass til å oppbevare store snøredskaper når snøen glimrer med sitt fravær. Denne måken kan slåes sammen, slik at den tar liten plass. Man kan dessuten påmontere hjul på den, slik at den kan brukes til hagearbeid hele året.

Mover Snørydder

Veiledende pris: 999,-

Kjente klassikere

Disse velkjente snøredskapene har lettet vintrene for oss nordboere i generasjoner. Både skuffene og måkene er som skapt for norske forhold, og har blitt som klassikere å regne. Finnes i varianter som letter både store og mindre måkejobber.

Classic Snørydder stor og Classic Snølett

Veiledende pris: 999,- og 419,-

Gode hjelpere under juletreet

Det er ikke alltid like enkelt å finne ut hva man skal gi i julegave – spesielt ikke i disse dager hvor «alle har alt». Hvorfor ikke legge praktiske og nyttige gaver under treet i år?

Til den med mange jern i ilden

Til den som alltid har mange prosjekter på gang, er en universaløks den perfekte julegaven. Denne øksen passer både til friluftsliv og på campingferie, og størrelsen gjør at den passer ypperlig i bagasjen.

X7 Fritidsøks

Veiledende pris: 365,-

Til hobbykokken

Urter har som kjent ikke spesielt lang overlevelsestid på kjøkkenbenken, og i vinterhalvåret er det nærmest umulig å holde liv i de grønne vekstene. For familiens hobbykokk, som er glad i å spice opp maten med friske urter, er KitchenGarden den ultimate julegaven. Kjøkkenbenkhagen er nemlig utstyrt med et spesialutviklet LED-lys, som sikrer spiseklare urter til enhver tid.

KitchenGarden Premium

Veiledende pris: 1 999,-

Til familiens lille hjelper

Hvorfor ikke gi familiens snøglade yngstemann en lett og hendig barnesnøskuffe? Skuffen er spesialtilpasset barn, og kan brukes både til lek og når småen vil gi en hjelpende hånd. Denne gaven kommer både familiens lille hjelper, og familiens snømåkingsansvarlig, til å sette pris på.

Barnesnøskuffe

Veiledende pris: 115,-

Til den turglade

På både kortere og lengre friluftsturer er det nyttig å ha en øks tilgjengelig. Denne turøksen er liten og hendig, og passer perfekt til å pakke med seg i fjellsekken. Enhver sporty sjel vil sette pris på en slik snerten turkamerat!

X5 Turøks

Veiledende pris: 389,-

Til familien fra julenissen

Kan det være at julenissen synes at snømåkingsjobben er ujevnt fordelt på familiemedlemmene? I så fall kan det tenkes at han i år plasserer Classic Ergoelett under treet. Som navnet tilsier, er skuffen skapt med tanke på god ergonomi. Dette, i tillegg til det lette materialet skuffen består av, gjør nok sitt for at hele familien kan ta del i snøskuffingen.

Classic Ergolett

Veiledende pris: 409,-

For mer informasjon: www.fiskars.no

For mer informasjon, kontakt:

Släger Kommunikasjon: presse@slaeger.com

Nathalie Hermier                         Ida Paus

Mobil: 948 19 840                       Mobil: 906 23 727

nathalie@slaeger.com                 ida@slaeger.com

Fiskars 365 – feirer århundrer med stolthet, lidenskap og design. Hver dag. Fiskars ble etablert i 1649 som smie i en liten finsk landsby. Siden den gang har Fiskars vokst seg til å bli en ledende global leverandør av produkter for hjemmet – både innendørs og utendørs. Med overlegne utførelsesevner og unikt design, løser Fiskars-produkter hverdagsproblemer i over 60 land. Fiskars er listet på NASDAQ OMX Helsinki, og firmaet solgte varer på nett for 799 millioner euro i 2013. Fiskars-gruppens hovedmerker internasjonalt er Fiskars, Ittala og Gerber. www.fiskarsgroup.com