A/S Norske Shell

Shell fyller 100 år: Deler ut gratis drivstoff

Pressemelding   •   okt 08, 2012 11:16 CEST

Shell i Norge fyller 100 år og vil i fire uker fremover dele ut 100 tanker med drivstoff i uken til heldige kunder. I tillegg kan kundene i hele perioden sikre seg gode jubileumstilbud på Shell-stasjoner i hele landet.

_ Alle som fyller tanken hos oss i denne perioden kan være den heldige vinneren av gratis drivstoff. Forutsetningen for å være med i trekningen er at kjøpet registreres med kundens Trumfkort. De som ikke har et slikt kort kan enkelt få det inne i butikken, forteller retaildirektør Anita Sørlundsengen i Shell.

Kampanjen starter tirsdag 9. oktober. Vinnerne blir kontaktet, og hele beløpet kunden fylte for blir tilbakebetalt i form av Trumfbonus. Alle vinnerne blir også publisert på trumf.no.

I tillegg til gavedryss i form av gratis drivstoff til 400 kunder, vil alle Shells kunder i samme periode motta 100 øre Trumfbonus per liter drivstoff hver torsdag.

Enorm utvikling siden 1912

Da Shell startet som Norsk-Engelsk Mineralolie Aktieselskab (NEMAK) i 1912 var det primært lampeparafin og Solarolje til fiskeflåten som ble solgt. Bilinteressen var imidlertid så smått kommet til landet, og dette året ble det første norske billøpet arrangert.

Gjennom hundre år har bensinstasjonene i Norge hatt en enorm utvikling. Fra de første manuelle pumpene på 20-tallet, bygde man i perioden etter 20-tallet om lag 20 nye stasjoner i året. I dag har Shell 420 stasjoner i Norge. Også drivstoffet har utviklet seg enormt gjennom årene. Fra oppdagelsen av blytilsetninger på 20-tallet til dagens høyteknologiske V-Power Nitro+. Det som i begynnelsen bare var laget for å få motoren til å ”humpe og gå” har blitt gjenstand for stor forskerinteresse for å utvikle egenskaper som blant annet renser motoren, og Shell har et eget team av forskere som utelukkende jobber med å utvikle stadig bedre og mer effektivt drivstoff, blant annet gjennom samarbeid med Ferrari.

TIL PRESSE:

STØTTEMATERIELL ER VEDLAGT SOM TEKST OG FOTO; Kan lastes ned i sin helhet fra følgende link: