A/S Norske Shell

Shell selger drivstoff til inntekt for Natteravnene

Pressemelding   •   nov 30, 2011 08:00 CET

2. desember vil alle kunder som fyller V-Power hos Shell bidra med 20 øre per liter til Natteravnenes arbeid med voldtektsforebygging i Oslo.

- Dette er et initiativ som kommer fra vårt eget salgsapparat, og vi synes det er svært hyggelig å kunne bidra på denne måten, sier Tore Sekkelsten som er drivstoffansvarlig i Shell.

Shell har allerede et etablert samarbeid med Natteravnene i Oslo, hvor de sørger for gratis drivstoff til organisasjonens tre biler i Oslo og Akershus.

Nå vil også kundene kunne bidra i spleiselaget ved å fylle bensintypen V-Power.

- Vi har en kampanje rettet mot V-Power en gang i året. Normalt setter vi da prisen på dette produktet ned til samme pris som FuelSave 95. V-Power er et premiumprodukt og dermed noe dyrere til vanlig. Denne gangen setter vi ikke bare ned prisen, vi gir i tillegg 20 øre for hver solgte liter til Natteravnene, sier Sekkelsten.

Dermed får kunder både anledning til å prøve premiumproduktet til redusert pris, og samtidig støtte en god sak.

Glad for støtte

Natteravnene har etter en rekke tragiske overfallsvoldtekter i Oslo, satt inn store ressurser for å hjelpe. Svært mange har meldt sin interesse for å være natteravn, og dette krever mye ekstra administrasjon for en i utgangspunktet liten organisasjon.

- Vi er svært glade for at Shell ønsker et samarbeid med oss på denne kampanjen, og på denne måten videreføre det etablerte samarbeidet, sier Lars Norbom, daglig leder i Natteravnene. Han forklarer videre at de har fått et stort behov for ekstra ressurser.

- Etter en rekke tragiske overfallsvoldtekter i Oslo i den senere tid og mediaomtalen dette har medført, har Natteravnene i Oslo fått en enorm oppslutning. Tradisjonelt har vi vært om lag 15 - 20 personer som har vært ute og vandret annenhver fredag og lørdag. I samarbeid med media har vi gjennomført en rekrutteringskampanje og så langt har over 600 mennesker meldt seg og på. På vandringene de siste tre ukene har vi hatt rekordoppmøte på rundt 100 personer. Dette gjør at vi kan nå over større områder og være synlige i bybildet. I tillegg har vi tre biler som bistår med transport til legevakt og i enkelte tilfeller hjemkjøring av overstadig berusede personer. Å administrere alt dette, krever mye av oss, sier Norbom.

- Pengene vi får inn på denne aksjonen ønsker vi å benytte til å sikre at oppslutningen ikke dabber av etter at nyhetens interesse har lagt seg. På denne måten vil Shell bidra til en tryggere hovedstad, avslutter han.

INFORMASJON TIL MEDIA:

Lars Norbom i Natteravnene og representanter fra Shell er tilgjengelig på Shell Hovin i Oslo 2. desember kl 10.00 – 12.00. For ytterligere informasjon om kampanjen kontakt:

Natteravnene: Daglig leder Lars Norbom: 90 73 93 47

Shell: Kommunikasjonssjef Lillian Aasheim: 90 24 01 91