Steen & Strøm

Shoppingslysten tilbake i høstmørket

Pressemelding   •   okt 12, 2010 12:51 CEST

Ferske salgstall fra Steen & Strøms kjøpesentre viser at nordmenn igjen strømmer til kjøpesentrene. Etter en slapp sommer viste september en omsetningsvekst på 3,1 prosent sammenliknet med samme periode i fjor. Så langt i år er omsetningsveksten på 1,7 prosent

- Mange steder i landet har det vært en kald start på høsten. Det har gitt et raskere oppsving for omsetningen av varmere klær og økt salget av utstyr til andre  typiske høstaktiviteter. Men omsetningenveksten på 3,1 prosent viser også at nordmenn er generelt ganske optimistiske, sier Sigbjørn Hoem, direktør kjøpesenter Norge i Steen & Strøm.

Omsetningstallene er basert på Steen & Strøms 25 kjøpesentre i Norge. Så langt i år er omsetningsveksten i Norge på 1,7 prosent.

- Nordmenn har vendt seg til å være litt forsiktige under finanskrisen, men optimismen og handlegleden er i ferd med å vende tilbake, sier Sigbjørn Hoem.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Direktør kjøpesenter Norge i Steen & Strøm, Sigbjørn Hoem, telefon 982 18 503.

Steen & Strøm ASA, Skandinavias ledende kjøpesenter-selskap, drifter 50 kjøpesentre i Skandinavia med en samlet omsetning på 40 milliarder kroner. Se www.steenstrom.com for nærmere informasjon.