SIBA AB

Siba kåret til den beste nettbutikken

Pressemelding   •   mar 21, 2012 17:32 CET

I en stor test av nettbutikker gjennomført av VG ble siba.no kåret til best i test av 15 norske nettbutikker. Av de tre selskapene som fikk terningkast 6 hadde SIBA best pris, raskest leveranse og raskest retur.

VG testet nettbutikkene ved kjøp av et lite minnekort. Når minnekortet ble mottatt sendte avisen tilbake kortet for å kontrollere hvordan retur av varen ble håndtert. Nettbutikkene ble senere bedømt i kategoriene: pris, søkefunksjon, kjøpsprosess, leveringstid, informasjon om angrerett samt retur.

SIBA har drevet nettbutikk i Norge siden 2003 og arbeidet med å videreutvikle nettsiden pågår kontinuerlig. ”Vi forsøker alltid å ha brukervennlighet som utgangspunkt når vi utvikler nye funksjoner til nettsiden. Målsettingen er at det skal være så enkelt som mulig for kunden å handle og at man skal få den informasjonen man trenger for å gjennomføre sitt kjøp”, sier Victor Bengtsson, landssjef i SIBA Norge.

Foruten en bra webside er rask levering viktig for å tilfredsstille kundene.
”Når kunden har gjennomført kjøpet vil han eller hun motta sine varer så fort som mulig. Derfor forsøker vi alltid å pakke og sende varene så raskt som mulig. Om bestillingen gjøres på formiddagen så klarer vi som oftest å sende bestillingen allerede samme dag”, forteller webmedarbeider Remi Mathisen i SIBA.

For SIBA er testresultatet svært gledelig og bidrar til ytterligere utvikling
”Dette og er en bekreftelse på at vi er på rett veg med vår nettside og vi blir motivert for å bli enda bedre”, avslutter Victor Bengtsson.

Om SIBA
SIBA er en av Nordens ledende detaljehandelsforetak innen husholdningselektronikk. Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til både privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i Gøteborg, Sverige.

Vår forretningside er bygget på at vi, bedre enn noen andre, skal imøtekomme markedets behov av husholdningselektronikk. Målet vårt er å tilby kundene våre den beste kombinasjonen av pris og service.