SIBA AB

SIBA utfordrer Expert og Lefdal på Alnabru

Pressemelding   •   sep 29, 2010 07:44 CEST

Hjemelektronikkjeden SIBA har flyttet fra Furuset over E6 til Alnabru. Et nytt butikkonsept blir introdusert og datasortimentet er blitt bredere. Den 1. oktober har varehuset premiere. – Vi skal utfordre konkurrentene for å presse prisene på hjemelektronikk, sier Victor Bengtsson, landssjef i SIBA Norge.

– SIBA ligger nå ved siden av Alna Senter, et steinkast fra både Expert og Lefdal som har hatt enerett på området altfor lenge, sier Victor Bengtsson, landssjef i SIBA Norge.

Med det nye varehuset ønsker SIBA å utfordre konkurrentene som allerede er etablert på Alnabru.
– Det norske elektronikkmarkedet domineres av to giganter, som sammen har over 80 prosent av markedet, sier Victor Bengtsson. - Det gir ikke en sunn konkurranse. Med flere aktører får kundene en større valgfrihet og da kan vi presse prisene ytterligere på hjemelektronikk i Norge.

I SIBAs nye lokaler på Alnabru lå tidigere IT-spesialistkjeden ComputerCity. SIBA har nå slått seg sammen med ComputerCity og skapt et nytt konsept i Norge - ComputerCity Inside.
– Vi har sett en økt etterspørsel på datamaskiner og tilbehør, sier Victor Bengtsson. Med ComputerCity Inside øker vi kraftig bredden på vårt sortiment av datamaskiner og datatilbehør.

SIBA er et familieforetak i tredje generasjon og har vært på hjemelektronikkmarkedet siden 1950-tallet og er en av Nordens største aktører innen hjemelektronikk, med varehus i Sverige, Norge og Danmark.