Malmlaft Eiendom

Signerer kjøpekontrakt på visning

Pressemelding   •   sep 09, 2014 08:54 CEST

Det er ikke uvanlig at kjøpekontrakt på hytte blir signert alt på visning. - Ikke overraskende, mener hytteleverandøren Malmlaft.

- Det er slett ikke uvanlig at våre kunder signerer på visning, sier Cato Haugen i Malmlaft. – De fleste har orientert seg godt på forhånd og tenkt lenge på å skaffe seg hytte før de kontakter oss for visning. Når de finner en tomt og en hyttetype de liker er det ikke så mye mer å lure på for mange, sier han – men understreker samtidig at det selvsagt ikke er noe i veien for å avtale en hyttevisning bare for å orientere seg.

Ingen budrunde
I motsetning til ved kjøp av bolig er det ingen budrunde ved kjøp av hytte. Alle våre hytter har en fast pris – og førstemann til mølla gjelder, forteller Haugen i Malmlaft. – Det er med andre ord svært få som er i tvil om de har råd til hytta eller ikke når de oppsøker oss, sier han.

Tenkte lenge før visning – signerte samme dag

Det tok ti år før ekteparet  Hilde Kristin Borstad (45) og Rune Stokkebekk (44) fra Skedsmo utenfor Oslo skaffet seg hytte på fjellet, men når de først fant drømmehytta på visning gikk det raskt.

- Nå har vi tenkt i 10 år, sa Hilde på visning. Nå skriver vi under! Og det har de ikke angret på. I fjor tilbrakte ekteparet 100 døgn på hytta ved Sjusjøen.

Les hele historien til Hilde og Rune på bloggen til Malmlaft.

Malmlaft har en stor tomtebank og innehar bred erfaring i utvikling og salg av nøkkelferdige hytter. Vi har en målsetting om å levere hytter av høy kvalitet til konkurransedyktige priser, samt gjøre prosessen fra kjøp til leveranse enkel, sikker og trygg for kundene. Malmlaft er en av Norges eldste og mest anerkjente merkevarer i hyttesegmentet.