Nyhetstips

SIMEN MØRDRE ANSATT SOM KONSERNSJEF I ACTIVE BRANDS

Pressemelding   •   nov 02, 2010 09:21 CET

Styret i Active Brands har ansatt Simen Mørdre som administrerende direktør og konsernsjef i Active Brands. Simen Mørdre (46) er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. Han har bred erfaring fra lederposisjoner i norsk næringsliv som for eksempel Orkla, DnBNOR og Acta. I Orkla konsernet var han blant annet global brand manager i Helly Hansen.

Styreleder i Active Brands, Dag Teigland, er veldig godt fornøyd med ansettelsen av Simen Mørdre som konsernsjef:

Vi har store ambisjoner med utviklingen av Active Brands konsernet.  Med Skigutane om bord, har vi nå et lag som det virkelig spruter energi av. Vinneren i denne bransjen vil være den aktøren som tiltrekker seg de flinkeste menneskene. Active Brands har i dag et av de sterkeste lagene i sportsbransjen og skal også fremover ha fokus på å toppe laget i alle posisjoner.

Da vi skulle ha en leder til å utvikle konsernet videre, kunne vi ikke ha funnet noen bedre enn Simen. Han har solid erfaring fra denne bransjen og har flere ganger demonstrert at han er en stødig og handlekraftig leder.  For å si det forsiktig, er Simen mer enn middels interessert i sport- og fritidsaktiviteter.  Dette er heller ingen ulempe når han skal ta en lederrolle i denne bransjen. Han har en perfekt bakgrunn for å lede Active Brands.”

Simen Mørdre ser fram til å komme i gang i den nye stillingen:

“Veldig hyggelig å komme tilbake til en bransje som ligger mitt hjerte svært nær. Det er med stor ydmykhet jeg tar fatt på å utvikle Active Brands videre sammen med dyktige ansatte, engasjerte eiere og gode kunder. Bransjen går gjennom store endringer, og jeg har stor tro på at Active Brands skal være en viktig aktør i denne prosessen”.

Simen Mørdre vil tiltre stillingen den 15. november 2010.

For ytterligere informasjon kontakt:

Dag Teigland, styreleder, telefon 95053008, mail: dag.teigland@holta.com

Simen Mørdre, konsernsjef, telefon 90868562, mail: simen.mordre@activebrands.com