Elitepartner

Single nordmenn: Husarbeid mer irriterende enn Valentinesdagen

Pressemelding   •   feb 08, 2013 17:53 CET

06.02.2013 - Ufrivillige single lar seg ikke irritere over verken turtelduer eller 14. februar. Derimot oppleves høye kommunale skatter og avgifter på for eksempel vann og TV-lisens, samt relativt dyrere husleier og forsikringer for dem som må overleve på èn inntektskilde, som diskriminerende for 60 % -70 %, viser en undersøkelse EliteSingles har gjort blant sine single medlemmer i Skandinavia.

EliteSingles' nye undersøkelse om hvordan single opplever sin hverdag viser at mange av de spurte plages av praktisk diskriminering. Øverst på listen kommer de bo-relaterte avgiftene som ikke bare er knyttet til egen bolig, 54 % føler seg også diskriminert på grunn av prisene på hotellrom, som blir dyrere pga. enkeltmannstillegg.

På hjemmebane bekrefter mindre alvorlige irritasjonsmomenter at tradisjonelle kjønnsrollemønstre fortsatt gjelder i norske hjem. 73 % av kvinner mot 36 % av menn plages av å være alene med reparasjoner i husholdningen, mens 49 % av menn mot 32 % av kvinner plages av å være alene med det daglige husarbeidet. I Danmark og Sverige derimot ser det ut til at likestillingen har ankommet kjøkkenet allerede: flere kvinner enn menn er irritert over å måtte være alene med husarbeidet.

I tillegg viser undersøkelsen at julaften og nyttårsaften er vanskeligst blant helligdagene. Interessant er det at dobbelt så mange norske menn som kvinner synes det er vanskelig å være alene på Valentinsdagen. I våre skandinaviske naboland er det kvinnene som synes det er verst å være alene på valentinsdagen.

For mer informasjon:

_____________________________

Merete Laskemoen

Country Manager Norway

Affinitas GmbH  |  Kohlfurter Straße 41/43 |  10999 Berlin |  Germany
email: presse@elitesingles.no| elitesingles.no

EliteSingles.no er en matchmakingside for single som ønsker seg seriøse og langsiktige forhold. Siden ble lansert i Norge i 2012 og er allerede en av de ledende matchmakingsidene i landet. EliteSingles er Europas største partnerformidler med over 13 millioner medlemmer i 18 land.

For mer informasjon: http://www.elitesingles.no/.