Nyhetstips

Siste frist for ildsjeler

Pressemelding   •   sep 14, 2010 17:09 CEST

I morgen, 15. september før kl. 00.00, er det absolutt siste frist til å søke støtte fra Gjensidigestiftelsen til store og små prosjekter, der ildsjeler bidrar til trygghet og helse i lokalsamfunnet. - I går hadde vi fått inn bortimot 1400 søkere, og totalt har disse ildsjelene søkt om nesten 320 millioner. I fjor fikk vi inn 3005 søknader, hvorav nesten halvparten helt i innspurten. Da fristen gikk ut, hadde vi fått inn søknader for over 1 milliard kroner, sier Siri Nodland Raste, leder gavetildelinger i Gjensidigestiftelsen. Hun understreker at fristen ikke er ute før klokken slår tolv på onsdags kvelden.

Nærmere 400 millioner til gode saker
Siden oppstarten i 2007 har Gjensidigestiftelsen gitt nærmere 400 millioner kroner til samfunnsnyttige formål innen trygghet og helse. – Ildsjeler over hele landet hjelper oss å velge prosjekter som bidrar til forebyggende arbeid på et mellommenneskelig plan. De hjelper Gjensidigestiftelsen til å bli en langsiktig samfunnsaktør samtidig som vi hjelper dem med å realisere drømmer og ideer i lokalmiljøene sine, sier Nodland Raste.

Søknaden må inneholde: budsjett, fremdriftsplan og prosjektbeskrivelse.

Mer informasjon:
www.gjensidigestiftelsen.no

Kontaktpersoner Gjensidigestiftelsen:

Siri Nodland Raste
Leder gavetildelinger
908 78 718

Unn Dehlen
Daglig leder
913 48 132
Yderligere information Gjensidigestiftelsen Siri Nodland Raste Tlf.: 90878718 www.gjensidigestiftelsen.no Siri.Raste@gjensidigestiftelsen.no