Vestfoldmuseene

Søndag 2. mars kl. 12.00 – 16.00

SJØRØVERDAG

Skattejakt – røverhistorier og sjørøververksted

Kle deg ut som sjørøver og besøk Hvalfangstmuseet. Der er det nemlig sjørøvertreff, og vi får besøk av selveste Sjørøver’n Jaque Math, som vil være tilstede fra kl. 12.00 – 14-30. Du kan også regne med å treffe en hærskare av de skumleste sjørøverne du kan tenke deg! Har du mistet sjørøverflagget ditt, så kan lage deg nytt på museet denne dagen. Kanskje du får med deg en liten skatt hjem også…..

Jon Van Tidemand i rollen som Sjørøver’n Jaque Math, er skuespiller og driver teaterkompaniet «Tidemands Teater» i Larvik. Han er utdannet ved Teaterhøgskolen i Nord-Trøndelag og har jobbet for Oslo Nye Teater, Herregårdsspillet, by:alarm og Quartfestivalen.

Gratis inngang

Bildetekst:

Sjørøver’n Jaque Math

Foto: Jon Van Tidemand

Vestfoldmuseene ble opprettet som et interkommunalt selskap i 2009,  ved sammenslåingen av museer og arkiv i Vestfold. Vestfoldmuseene eies av ni kommuner og Vestfold fylkeskommune med 68 ansatte fordelt på de ulike avdelingene. Vestfoldmuseene har eget styre, og selskapets øverste myndighet er representantskapet.

Selskapet har driftsansvar for enhetene; Museene i Nordre Vestfold (Berger museum, Aluminiummuseet og Jernverket Eidsfoss), Midgard historisk senter, Slottsfjellsmuseet, Haugar Vestfold Kunstmuseum, Hvalfangstmuseet, Larvik museum, Vestfoldarkivet med fellestjenesten Samlingsforvaltningen og Munchs hus.