Nyhetstips

Sjokkert av rekordkulde og høye strømpriser? - Slapp av, det fikser rørleggeren!

Pressemelding   •   nov 29, 2010 08:57 CET

Nå mens strømprisen skyter i været og kulderekorder settes, kan det være en trøst for mange å vite at det finnes gode, gratis råd å få hos velkvalifiserte fagfolk over hele landet.

Rørleggerkjeden Comfort har lenge hatt en svartjeneste på internett, hvor eksperter innen ulike fagområder stiller opp for alle vitebegjærlige. Nå er også Varme & Miljøsatsingen en realitet. Det betyr at alle kan spørre om hva som helst fyringsrelatert og få kvalifiserte svar.

Start nå!
Første utgave av kundemagasinet Varme & Miljø er å få hos Comfort-Kjedens 100 butikker, samtidig som kjedens nettsider er oppdatert med en ny sparekalkulator hvor forbrukeren selv kan beregne seg frem til hvilken varmeløsning som er mest lønnsom.
- Gode råd er gratis, men det er dessverre ikke vederlagsfritt å gjøre noe med fyringskostnadene, forteller kjedeleder Knut Strand Jacobsen i Norges eldste rørleggerkjede. - Den gode nyheten er at du kan gjøre mye, og du kan begynne allerede i dag  med de enkle tiltakene .  Uansett hvilken moderne varmeløsning fra Comfort du velger, vil besparelsen merkes på den første strømregningen.

Enkel sparekalkulator
På nettsiden www.comfort.no får man også tilgang til en enkel energi- og sparekalkulator. Her er det bare å legge inn noen få verdier, som hvilken hustype man bor i, hva slags oppvarmingssystem man har og hvor godt huset er isolert, så får man beregnet hvor mye man vil spare ved å investere i varmepumpe. Ved å klikke på alternativene ser man hvor mye man sparer ved å investerer i de ulike varmekildene. Det gis også informasjon om de ulike støtteordningene fra Enova.

Yrkesstolthet
- Jeg er stolt over våre dyktige rørleggere som virkelig kan varmefaget. Vi legger stor vekt på kompetanse.  Hver enkelt kunde skal få en varmeløsning som passer boligen og familiens behov. Det betyr at du ikke skal overinvestere i en unødvendig dyr løsning når du bare trenger en enkel varmepumpe. Vi har en enkel politikk på dette området. Kunden skal få det han har bruk for. Det er ikke uten grunn Comfort er Norges eldste rørleggerkjede, forteller en varm Strand Jacobsen.

(RAMMESAK)

Faglig samarbeid
Comfort har jobbet tett sammen med Enova og en rekke fagfolk og dyktige leverandører på varme og energiområdet for å kvalitetssikre informasjonen på hjemmesiden og i Varme & Miljø Magasinet. Prosjektleder for nett og magasin er markedssjef Einar Evje, og nettsiden er så langt blitt belønnet med flere prestisjetunge priser – Gull i Visuelts konkurranse Interaktiv Identitetsdesign Stor og Sølv, Gulltaggen, Årets Nettsted.
- Vi legger vekt på å være etterrettelig og å gjøre en god jobb. Dessuten utnytter vi interne krefter maksimalt og knytter til oss de beste vi finner eksternt, kommenterer Evje.

Bildetekst: Det gjelder å holde tunga på rett plass når kulda setter inn og man skal forsøke å holde fyringskostnadene nede.
Foto: Istockphoto/Joey Boylan/Jan H. Kalvik

Privat til redaksjonen

Pressekontakt:
Adm. dir. Knut Strand Jacobsen
Comfort-Kjeden
e-post: knut@comfort.no
www.comfort.no

For flere gode saker eller alternative fotografier relatert til Comfort-Kjeden
kontakt vår PR-mann
Jan H. Kalvik