Promon AS

Skandiabanken velger Promons ledende appsikkerhetsteknologi for ny mobilbank

Pressemelding   •   sep 02, 2014 14:16 CEST

Oslo 2. september 2014 – Skandiabanken har i sin nye mobilbank innført sikkerhetsteknologien Promon Shield fra det norske sikkerhetsselskapet Promon.

«Promon har suksess med sin sikkerhetsteknologi for mobil-apper og windows-programmer, særlig i markeder hvor nettkriminaliteten har større utbredelse enn vi har sett i Norge til nå. Promons teknologi beskytter i dag flere millioner brukere i blant annet Tyskland, Sverige, Nederland og Norge. Skandiabanken er den første norske banken som innfører Promon Shield som et ekstra beskyttelseslag for sin mobilbank, hvilket gjør det enda sikrere å være deres kunde», sier Jan Søgaard, CEO i Promon.

«Skandiabanken er en ren nettbank. Vi har derfor spesielt fokus på tiltak som sikrer kundens personlige informasjon og pengetransaksjoner.  Promon Shield ble valgt fordi teknologien gir vår mobilbank bedre beskyttelse mot fiendtlig programvare på brukers telefon og nettbrett, uten at det endrer brukeropplevelsen eller krever at kunden gjør tiltak», sier Thomas Tjøstheim, Produktansvarlig Sikkerhet og kunde i Skandiabanken.

«Våre erfaringer med Promon er meget gode.  Promon Shield gir beskyttelse av vår nye mobilbank utover eksisterende tiltak og ble implementert i løpet av meget kort tid. Promon tilbyr en kostnadseffektiv løsning som sikrer våre kunder optimal sikkerhet i nettbanken», sier Thomas Tjøstheim, Produktansvarlig Sikkerhet og kunde i Skandiabanken

Pressekontakter:

Promon
Jan Søgaard
jan.sogaard@promon.no

Skandiabanken
Thomas Tjøstheim
Produktansvarlig Sikkerhet og kunde
thomas.tjostheim@skandiabanken.no

Om Promon
Tradisjonelle sikkerhetsløsninger som antivirus, antispam and antimalware kan ikke lenger beskytte virksomheter og brukere mot sikkerhetstrusler og datakriminalitet. Promon gjør det mulig å beskytte applikasjoner mot eksisterende og nye skadevaretrusler. Promon’s patenterte metode for oppdagelse og blokkering av sikkerhetstrusler mot applikasjoner gjør det mulig å benytte en potensielt usikret datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon hvor som helt uten risiko. Promon er et norsk selskap med hovedkontor i Oslo. Mer informasjon om Promon: http://www.promon.no/