SkiStar

​SkiStar Trysil: Passerte 200 millioner i Skipass-omsetning

Pressemelding   •   jun 18, 2015 11:24 CEST

SkiStar solgte Skipass for over 200 millioner kroner* i Trysil sist sesong. Det er ny norgesrekord.

Å passere 200 millioner kroner i Skipass-omsetning er en milepæl, mener destinasjonssjef Bo Halvardsson i SkiStar Trysil.

- Etter en litt treg start fikk vi en veldig bra vinter. Med mye snø, mange flotte skidager og fornøyde gjester, sier Halvardsson.

200 millioner kroner i solgte Skipass er opp fra 178 millioner i sesongen 2013-14. En økning på 12 prosent.

I tillegg passerte destinasjonen for første gang 700.000** i antall solgte gjestedøgn sesongen 2014-15, det vil si kommersielle overnattinger i hytter, leiligheter og hotell. Skiskolen satte også rekord med over 20.000 elever.

For mer informasjon og flere kommentarer, kontakt:

Bo Halvardsson, destinasjonssjef i SkiStar Trysil
Mobil: (+46) 70 640 02 89

*offisielle tall fra SkiStars delårsrapport mars-mai 2015

** offisielle tall fra Destinasjon Trysils gjestedøgnsstatistikk

Kort om Trysil:

Trysilfjellet er Norges største skisted og har vokst med to store resort-hoteller på bare noen få år. I Trysil er det skikjøringen som står i fokus og alt finnes samlet på ett sted slik at bilen kan stå hele skiferien. Totalt er det 67 nedfarter og 31 heiser i det varierte og moderne skiområdet. Trysils beliggenhet og innlandsklima gir snøsikkerhet og dette, sammen med et omfattende snøproduksjonsanlegg, gjør det mulig å starte skisesongen tidlig. Parken i Trysil har flere ganger blitt kåret til Norges beste og med Blåparken og to grønne parker er tilbudet godt til de lekelystne ski- og brettkjørerne.

Kort om SkiStar:

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.