Skyscanner

Skyscanner lanserer ny app for iPad

Pressemelding   •   nov 18, 2011 14:14 CET

Etter Skyscanners suksess med iPhone- og Android-apper lanserer flysøknettstedet nå en app for iPad. Skyscanners mobil-apper, som ble lansert tidligere i år, er blitt lastet ned av mer enn fire millioner, og antallet nedlastinger av den etterlengtede iPad-appen forventes å skyte i været.

Oppdateringene har gitt appen en helt ny funksjon med en interaktiv jordklode som gjør at brukerne kan surfe etter og kartlegge flypriser over hele verden. Ved å snurre på jordkloden kan man søke etter flypriser til samtlige land, eller velge ut et spesifikt land og zoome inn for å se hva det koster å fly til ulike steder i det landet.

Den nye funksjonen er knyttet opp mot det populære prisdiagrammet der brukerne kan finne flypriser for hver dag i en hel måned eller et helt år. Prisdiagrammet gjør det mulig for brukerne å finne de laveste prisene til enhver tid.

– Ettersom Skyscanner gjør det mulig å søke etter de billigste flyreisene uten å måtte angi spesifikke datoer eller destinasjoner, har nettsiden vår alltid vært enormt populær for dem som ønsker å få reiseinspirasjon. Den nye ”utforsk verden-funksjonen” som finnes i appen, tar dette til et nytt nivå. iPad er det ultimate medium og gjør flysøket interaktivt, enkelt og morsomt, sier Barry Smith, sjef for globale mobil- og datatjenester i Skyscanner.

Skyscanners app for iPad kan lastes ned gratis i iTunes:

Om Skyscanner

Skyscanner er Europas ledende nettsted for billige flyreiser. Bruk vårt smarte verktøy, som søker gjennom 600 flyselskaper for å finne de billigste dagene å fly på og de billigste destinasjonene å fly til. Følg oss på Twitter og Facebook.