EMC Corporation

Slår et slag for hjertesaken

Pressemelding   •   sep 08, 2010 17:15 CEST

Våren 2010 ble Øystein Jacobsen plutselig rammet av alvorlig hjertesykdom, og måtte opereres. I dag går startskuddet for hans nye hjertebarn – golfturneringen Hjertegolfen. Frontfigur for prosjektet er Dag Erik Pedersen, journalist i NRK og kjent fra Mesternes Mester og selv hjerteoperert.
- Jeg håper å kunne bruke min egen opplevelse på en måte som kan være til nytte for andre, og har derfor startet Hjertegolfen, forteller Øystein Jacobsen.

- Hjertesykdom kan ramme alle – en selv, familie, venner og kollegaer, og jeg er glad for å kunne støtte opp om dette prosjektet, sier Dag Erik Pedersen.

Samarbeid med LHL og Losby Golfklubb
Hjertegolfen er en veldedighetsturnering som arrangeres i samarbeid med LHL, Losby Golf klubb og it-selskapet EMC, Øysteins arbeidsgiver. Turneringen er åpen for privatpersoner og bedrifter, og inntektene går uavkortet til hjertesaken og LHLs GO RED- prosjekt. I tillegg vil inntektene fra turneringen brukes i LHLs rehabiliteringsarbeid – med særlig fokus på rehabilitering gjennom fysisk trening i form av å spille golf.

- Golf er en idrett med lav intensitet, samtidig som energiforbruket er høyt. Kombinert med frisk luft og hyggelig selskap gjør dette at det blir helse i hvert golfslag, forteller Øystein,

Hjertegolfen 2010 går på Losby Golfklubb, den 8. september kl 09:30.

EMC støtter prosjektet
Øysteins arbeidsgiver, IT-selskapet EMC, har i flere år gjennomført aktiviteter til inntekt for veldedige prosjekter og organisasjoner.

- Vi synes Hjertegolfen er et flott initiativ, og ser det som helt naturlig at vi som arbeidsgiver støtter prosjektet, forteller Janne Syversen, Kommunikasjonssjef i EMC Norge og legger til: Vi er opptatt av å fokusere på tiltak som gir våre ansatte bedre helse, og gjennom dette initiativet bidrar vi også økonomisk til hjertesaken.

For ytterlige informasjon, kontakt:
Janne Syversen, kommunikasjonssjef i EMC Norge: tel: +47 46 82 60 82
Øystein Jacobsen, initiativtager Hjertegolfen, tel: +47 90 84 44 74
Ståle Lindbo, markedssjef i Landsforeningen for Hjerte- og Lungesyke, tel: +47 22 79 90 21
Per Kristoffersen, adm.dir Losby Golfklubb, tel. +47 90 92 69 40

Les mer om Hjertegolfen 2010 på www.Hjertegolfen.org eller på vår Facebookside, http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Hjertegolfen/121447374539611?ref=ts

Les mer om GO Red aksjonen:  http://www.lhl.no/gored/

Om EMC
EMC Corporation (NYSE:EMC) er verdens ledende leverandør av løsninger for informasjonsinfrastruktur. EMCs løsninger gjør det mulig for bedrifter av alle størrelser å forandre og forbedre måten de arbeider på, samt nyttiggjøre seg verdien av all sin informasjon. Ytterligere informasjon om EMCs produkter og tjenester finnes på www.emc.no