TV 2

Slik blir høsten på TV 2

Pressemelding   •   aug 18, 2015 14:01 CEST

Endelig er det høst på TV 2, og den byr som vanlig på alt det seerne elsker – og mere til! For høst på TV 2 betyr som alltid nye møter med de store folkefavorittene – programmene og profilene seerne er glade i. I tillegg til en rekke spennende nyheter!

- Denne høsten gleder jeg meg til! Ikke bare lanserer vi en ny kanal «TV 2 Livsstil», sendeskjemaet på TV 2 er smekkfullt av publikumsfavoritter som «Farmen», «Senkveld», «Skal vi danse», «Jakten på kjærligheten» og «Norske talenter». Edel, Tusvik & Tønne, Kollektivet og Else skal få oss til å le, og de Beste av de beste skal få oss til å juble! Vår største dramasatsning noensinne dytter oss ut på kanten av stolen i spenning, og vi skal røres av noen av de sterkeste dokumentarene fra den norske hverdagen. På TV 2 får du de beste historiene denne høsten, sier TV 2s direktør for program og kanaler Trond Kvernstrøm.

Men alle favorittprogrammene til tross, det blir ingen skikkelig TV 2-høst uten at seerne også får flere spennende nyheter å glede deg til: Publikumsfavoritt Truls Svendsen møter nye spennende mennesker på sin vei i «Truls – Oppdrag Norge», TV 2 fortsetter sin store dramasatsning med spenning fra Jo Nesbø i serien «Okkupert», bloggerhumor i «Hæsjtægg» og siste sesong av «DAG». Parhestene Lisa Tønne og Sigrid Bonde Tusvik får sitt eget talkshow, og så blir det morsom kokkelering som inngang på tv-kvelden i ukedagene.

- Med «Fingrene av fatet» serverer vi en rykende fersk matstripe som leder seeren rett inn i tv-kvelden – hver kveld. Noe av det vi gleder oss mest til i høst er «Okkupert», TV 2s største dramasatsning noensinne. Jo Nesbø står bak idéen, Erik Skjoldbjærg er konseptuell regissør og Henrik Mestad og Ane Dahl Torp spiller to av de viktigste rollene. Det er den dyreste drama-satsingen vår noensinne, den har blitt fantastisk bra, og vi har store forventninger til den. Truls er jo en storfavoritt hos seerne, og gjorde stor suksess med «Oppdrag Hurtigruten» i fjor vår. Nå sendes han ut på nye mer eller mindre halsbrekkende oppdrag gjennom hele landet i den nye serien «Truls – Oppdrag Norge». Det blir noen tøffe tak for ham, men han får oppleve veldig mye fint også. Og i «Tusvik & Tønne talkshow» inviterer jentene en ny programledere til å lede programmet hver uke. De er selv faste gjester, og jeg tror vi kan love et herlig uforutsigbart show med utradisjonelle møter mellom kjente personligheter i en helt ny rolle og to av Norges freidigste damer i fri utfoldelse, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

For mer informasjon om alle høstens TV 2-programmer, se vår digitale brosjyre for TV 2 i høst her:

Bilder fra høstens programmer kan lastes ned via denne linken til fri bruk for media:

Bilder fra TV 2 sin høstlansering i Bergen kommer via denne linken i løpet av dagen:

Videoklipp av noen av høstens programmer kan lastes ned her til fri bruk for media:

HÆSJTÆGG: https://vimeo.com/user15699830/review/136581265/dfbaadba95

DAG 4: https://vimeo.com/user15699830/review/136486727/c51fbf97ac

OKKUPERT: https://vimeo.com/user15699830/review/136198552/8869603de8

NORSKE TALENTER: https://vimeo.com/user15699830/review/136202948/e97a721c0a

TRULS - OPPDRAG NORGE: https://vimeo.com/user15699830/review/136291896/126363ecb6

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal og en av landets sterkeste merkevarer. TV 2 er en del av mediehuset TV 2, og virksomheten omfatter både tv, internett, mobil samt nye interaktive plattformer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Bliss, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole. TV 2 er et selskap i vekst, og det drives betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.