TV 2

Slik blir nye Hotel Cæsar

Pressemelding   •   okt 21, 2016 12:01 CEST

Mandag 2. januar starter «Hotel Cæsar» som eksklusiv nettserie på TV 2 Sumo.

TV 2 kjøpte våren 2016 inn en ny sesong av Hotel Cæsar som kun skal sendes på TV 2 Sumo.

-Vi ser at serien er veldig populær på TV 2 Sumo, mens den over flere år har mistet seere på den lineære visningen. Derfor tar vi sats og satser digitalt etter nyttår, forteller dramasjef i TV 2, Christopher Haug.

Fra 2. januar vil det vil være nye episoder mandag, tirsdag, onsdag og torsdag klokken 16:30.

- Episodene mandag til onsdag vil være i et kortere og mer spisset format, mens på torsdag vil man kunne se de tre episodene sydd sammen. Torsdagsepisoden vil også inneholde nye scener og en ny historie man ikke har sett tidligere i uken, forteller Haug, som håper den nye måten å skrive Cæsar på kan lokke flere til serien.

- Med en kortere og mer spenningsdrevet historie håper vi jo selvfølgelig at enda flere ser Hotel Cæsar. Samtidig har vi forståelse for at noen ønsker å se Cæsar på "gamle" måten, derfor får man også muligheten til dette i torsdagsepisoden, utdyper han.

Uten å avsløre handlingen letter Christopher Haug litt på hva seeren kan vente seg,

- Cæsar-universet fortsetter, med både kjente og nye fjes. Maktkamp, kjærlighet og drama er fortsatt i sentrum på hotellet. Vi har lenge jobbet med å kna historiene slik at de optimaliseres for sin nye plattform. Vi er veldig fornøyde med resultatet og håper seerne vil like nye Hotel Cæsar, sier dramasjef i TV 2, Christopher Haug, og forteller:

- Da vi begynte å jobbe med historiene for den nye sesongen på Sumo var ønsket å blåse enda mer frisk luft inn i serien. For å være litt spesifikk endret vi på strukturen i historiefortellingen. Dramatikken ble dratt opp og ga et liv til serien som vi likte. Det har på en måte ligget i dramaturgien allerede, men nå er den spisset slik at Hotel Cæsar er enda bedre tilpasset andre plattformer enn den tradisjonelle tv-en, sier han.

«Hotel Cæsar»  starter på TV 2 Sumo 2. januar 2017. Serien har eksistert siden 1998. Siste lineære episode på TV 2 sendes 15. desember.

For mer informasjon:

Dramasjef i TV 2, Christopher Haug, 951 93 606

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.