Holiday Autos Nordic

Slik budsjettbilferierer du i Europa

Pressemelding  •  07-06-2012 11:10 CEST

Holiday Autos, verdens største formidler av leiebiler, samler nå sine beste tips til nordmenn som planlegger en bilferie i Europa i sommer.

- Nordmenn like å feriere med bil i Europa og med enkle grep kan man få reisekassen til å rekke lengre, sier Anna Madsen Nordisk Markedssjef i Holiday Autos.

De 7 beste tipsene for budsjettbilferie i Europa

1. Europeiske motorveier er ofte avgiftsbelagte. Velg mindre veier og slipp køer, spar avgifter å se mer av landet.

2. Ha et bra kart eller GPS. Omveier og feilkjøringer kan koste både tid og bensinforbruk.

3. Lett på gassen og spar både bensinkostnader og miljø. Dessuten ser du mer av omgivelsene.

4. Med egen bil kan du bo utenfor dyre turiststeder. Forsøk å prute på overnattingen eller hvorfor ikke prøve å bestille leilighet via Interhome.

5. Utnytt lavsesongen. I juni og september er prisene ofte lavere på mange steder i Europa.

6. Mange severdigheter har lavere priser hvis man kommer tidlig om morgenen eller sent på kvelden. Mange museer har også fri entré, visse dager. Er dere flere så kan det være mulig å få grupperabatt.

7. Sammenlign kostnaden og tidsbesparingen mellom det å ta et lavprisfly til Middelhavet å leie bil mot det å kjøre egen bil nedover kontinentet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Richard Yams, Agera PR,
E-post: richard.yams@agerapr.se, Tel: +46 70 666 65 38

Holiday Autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på flere enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. holiday autos er et heleid datterselskap av Holiday Autos international som eies av Sabre Holdings, et av verdens største reiseselskap. www.holidayautos.no.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom