Synfiber Workwear

Sløyf sløyfa med knytefrie vernesko!

Pressemelding   •   feb 01, 2016 12:57 CET

Synfiber er på markedet med to knytefrie vernesko. Skoene har praktisk og patentert Atop snøresystem, som gjør at man kan stramme lissene perfekt med et etthåndsgrep. Ved å vri på hjulet får man en optimal tilpasning av verneskoen uten stramme punkter, og lissene forblir i samme posisjon hele dagen. Lissesystemet er svært enkelt å rengjøre når det blir tilgriset. Skoene har dessuten kraftig såle som gir godt feste i de fleste situasjoner.

Pluto og Mercury
Pluto
er en komfortabel lavsko med metallfri spikertrampsåle og kompositt tåhette. Skoen har lav vekt, og overdel i slitesterkt syntetisk materiale med stilig design og refleksdetaljer for økt synlighet. Ergonomisk innersåle og gode støtdempende egenskaper. Verneklasse S1P E HRO SRA.

Mercury er en vanntett, halvhøy vintermodell, som også har metallfri spikertramp og tåhette. Tørre og varme føtter sikres med HBR Micropours membran og et isolerende 200 g ThinsulateTM fôr. Skoen er produsert i solid Nubuk skinn med forsterket hæl- og tåparti. Asymmetrisk hælkonstruksjon gir et godt fot-i-sett. Verneklasse SBP E WRU HRO CI SRA.

Støtabsorbering og godt feste

Begge modellene har Phylon mellomsåle og støtabsorbering i hæl som sikrer god støtdemping. Yttersålen har et godt fleksepunkt, selvrensende spor i sålen, «stige-grep» og kraftig gripemønster som gir svært godt feste hele året.

Synfiber AS designer og produserer arbeidstøy og vernesko for det norske markedet. Firmaet ble grunnlagt i Sogn i 1963. I tillegg produserer selskapet kolleksjoner med arbeidstøy og vernesko for store internasjonale aktører som Stihl, John Deere, m.fl. Synfiber ble innlemmet i Würth gruppen i 2008.