TUI Norge

Snart fulle sydenfly i høstferien

Pressemelding   •   sep 08, 2014 12:34 CEST

Star Tour melder om stor etterspørsel etter høstferiereiser, og fra både Trondheim, Kristiansand og Rygge er sydenflyene allerede fullbooket. 75 prosent av reisene er solgt på landsbasis, men det er mulig å sikre seg sol og bad i høstferieuken for de som er fleksible.

- Høstferien er en av årets mest populære uker å reise bort på, og bestilles god tid i forveien. Det ser vi også i år. Det kan virke som godværet i sommer ga mersmak, og mange vil erstatte mulig regn og slaps med sol og bad i høst, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Fra både Kristiansand, Trondheim og Rygge er høstferieflyene fullsatte, og fra Bergen er det bare en håndfull ledige flyseter igjen. Men for de som drømmer om å tilbringe høstferieuken under palmene, er det imidlertid fortsatt ledige plasser til blant annet Rhodos og Tyrkia fra Oslo.

- Er man fleksible på avreiseflyplass og kan reise noen dager før eller etter ferien starter, er det også mer å velge mellom, avslutter Petersson.

Høstferiens fem på topp hos Star Tour:

1.  Rhodos
2.  Mallorca
3.  Kypros
4.  Kreta
5.  Antalyakysten, Tyrkia

Bilder kan lastes ned her.

Her finner du en oversikt over ledige plasser i høstferien.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.