Ving Norge AS

Snart fullt til Syden i høstferien

Pressemelding   •   aug 05, 2015 08:00 CEST

En kald og fuktig sommer har satt fart i etterspørselen etter høst- og vinterreiser til varmere strøk. Hos Norges største reisearrangør, Ving er høstferien snart utsolgt, og selskapet regner med at de siste plassene forsvinner i løpet av kort tid. Heldigvis finnes det også løsninger for etternølerne.

- Etter en kald og fuktig sommer merker vi at lengselen etter sol og sommer er stor hos mange. Høstferiereiser fra Molde, Ålesund, Rygge og Kristiansand er helt utsolgt og vi har satt opp et ekstrafly fra Trondheim til Mallorca 3. oktober. Totalt er åtte av ti reiser solgt, og vi regner med at de siste ledige setene forsvinner i løpet av en uke eller to, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Selskapet har heldigvis alternativer hvis charterflyene er fulle eller du ønsker mer fleksible avreisetider.

- Vi har også et stort utvalg av reiser med rutefly. Her får du stor valgfrihet i forhold til avreisedag og reiselengde, samtidig som du beholder tryggheten det er å bestille en pakkereise, fortsetter Løkaas Fossum. Som et alternativ til den tradisjonelle charterpakken foreslår hun å ta med barn på en langhelg i Barcelona.

- I Barcelona kan dere kombinere sol og strand med spennende storbyliv. Her finnes blant annet et av verdens største akvarium, et fantastisk teknisk museum og for ikke å glemme hjemmebanen til Barcelona, Camp Nou for den fotballinteresserte, fortsetter Tonje Løkaas Fossum.

Topp fem i høstferien
1. Mallorca
2. Antalya-kysten
3. Gran Canaria
4. Kreta
5. Rhodos

Høstferie i uke 39:
Troms (to dager)

Høstferie i uke 40:
Vestfold, Østfold, Oslo/Akershus, Vest-Agder, Aust-Agder, Oppland

Høstferie i uke 41:
Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland, Rogaland, Hedmark, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag, Finnmark, Nordland (to dager)

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for dem som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.