TV 2

Snart starter sommeren på TV 2

Pressemelding   •   nov 01, 2016 15:09 CET

I den nye realityserien ”Sommerhytta” skal tre par konkurrere om å vinne sin hyttedrøm.

«Sommerhytta» har premiere våren 2017. Programmet skal sendes hver dag fra mandag til torsdag klokken 19:30.

I oppussingsserien skal tre deltager-par gjennom hele sommeren konkurrere om hvem som kan lage den fineste hytta. Oppussingskonkurransen finner sted i Solvang Kolonihage i Oslo.

- Etter ti uker med inspirerende utfordringer, harde arbeidsøkter og spennende konkurranser vil et vinnerpar få den gjeve hytta de har pusset opp til odel og eie. Med sine flinke deltagere og fargerike eksperter håper vi denne realitykonkurransen både vil engasjere og inspirere seerne, forteller programdirektør i TV 2, Jarle Nakken.

Programleder Guri Solberg gleder seg til å bringe solen inn i vinteren.

-  Å tilbringe ti uker på opptak blant små hytter og frodige hager var helt nydelig, og vi gleder oss til å bringe den varmen inn i hjemmene til folk i årets kaldeste måneder, sier Solberg.

De tre familiene som konkurrerer om å vinne "Sommerhytta" er ekteparet Harald Sollid og Thomas Maximillian Sundeen-Borgersen, samboerparet Preben Karlsen og Emelie Magnusson og mor og datter Johanna Holm og Ingvill Eriksen.

- Deltakerne imponerer fra første stund! Selv har jeg ikke et eneste handy gen i kroppen, og ville ikke visst hvor jeg skulle begynne. Slik var jo også noen av deltakerne i begynnelsen. Men de lærte utrolig raskt, og snekra og fiksa de kuleste ting, forteller Guri, og utdyper:

- Emilie og Preben er det forelska studentparet uten særlig mye erfaring med oppussing, men med en enorm vilje til å lære. Ingvill og Johanna er mor og datter som utfyller hverandre perfekt. Tom og Thomas er de trendy typene som alltid finner på originale og stilfulle løsninger, forteller hun.

Ekspertene Blomster-Finn, interiørdesigner Aina Steen og snekker Lars Fossum inspirerer deltagerne og bedømmer det ferdige resultatet både inne og ute.

- Det er et solid lag som skal lose seerne gjennom denne programserien med oppussing, hagearbeid, nyttige tips, masse inspirasjon og konkurransen mellom deltagerene og om å vinne den ultimate sommerhytta, forteller programdirektør Jarle Nakken.

Deltagerne er tre veldig forskjellige familier, men som alle har samme drøm, å få seg sin helt egen hytte.

- Den største utfordringen med å bli med på dette er å begynne på et oppussingsprosjekt med kun sløyd på skolen som erfaring, smiler Preben (29) og Emelie (26).

Ingvill Eriksen hadde egentlig meldt på seg og mannen sin, men det lot seg ikke kombinere med mannens jobb. Da trådde datteren til.

- Jeg ble med for å vinne hytta til mamma jeg, smiler Johanna (19) .

Johanna innrømmer at det har vært tøffe tak under oppussingen,

- Jeg har sett mammaen min gråte for første gang, og jeg visste ikke hva skulle gjøre, jeg følte meg maktesløs. Det er annerledes å trøste mammen sin enn en venninne. Jeg har alltid visst at min mamma har klart å fikse alt, men syns det er så kult at nå skal alle andre få se det også. Vi vil vise at jenter på 19 og damer på 50 både kan og vil, sier Johanna.

Ekteparet Tom Harald Sollid og Thomas Maximillian Sundeen-Borgersen meldte seg på fordi de ønsker et rolig pusterom.

- Vi ønsker et fritidssted, men vi ser ikke for oss selv oppi fjellheimen med tre mil til nærmeste nabo. Samtidig har vi et romantisk forhold til et ”landstedsliv”, og i en kolonihage har man en miks av de verdene. Vi har en drøm om å bo i denne hytten om vi får den, forteller de.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.