Ica Norge AS

Snowboarders Love Eco!

Pressemelding   •   jan 30, 2012 14:53 CET

ICA blir hovedsponsor av økologisk mat for Snowboard-VM og sørger for naturlige matopplevelser for alle utøvere, publikum, gjester og media.

Som sponsor, gir ICA 15 000 økologiske porsjoner fra kvalitetsserien "I Love Eco". Det blir god og sunn servering til alle som besøker mesterskapet.

Snowboardere er livsnytere, så for oss smaker dette sponsoratet ekstra godt. Vi har hundrevis av munner å mette allerede nå i riggefasen, og når publikum strømmer til skal det organiseres store mengder mat og drikke. ICAs I Love Eco-serie gjør det enkelt for oss å skaffe all økologisk mat fra samme sted. At de i tillegg gir oss varene gratis, gjør oss veldig takknemlige, sier Henning Andersen, daglig leder i Snowboard-VM.

Terje Håkonsen har vært en sterk forkjemper for økologisk tenkning i Norge gjennom mange år. I over 10 år har han satt økologi og miljø på agendaen gjennom The Arctic Challenge. Når et verdensmesterskap satser så tydelig på dette, er det viktig at dagligvarehandelen støtter opp. ICA har Norges beste utvalg av økologiske produkter, så det var helt naturlig for oss å stille opp slik at Snowboard-VM når sine økologiske mål. Vi er en stolt bidragsyter, sier Vidar Engen i ICA.

Snowboard-VM jobber nå med miljøsertifisering fra Miljøfyrtårn. Sammen med Renovasjonsetaten REN i Oslo kommune, satses det friskt på grønne verdier gjennom prosjektet Keep It Green. Arrangementet er bilfritt og alle samarbeidspartnere og leverandører er underlagt strenge miljøkrav. Det blir selvfølgelig kildesortering i arenaene og servering av økologisk mat til alle besøkende.