Eniro

Søk lokalt med Gule Sider – også når du er i Sverige og Danmark.

Pressemelding   •   feb 12, 2013 08:41 CET

Nærmere en halv million nordmenn bruker Gule Sider på mobilen hver uke, og lokale søk blir stadig viktigere for oss. Vi søker informasjon om der vi er, eller dit vi er på vei.

-  Med Gule Sider-appen søker man det man trenger der man er. Nå er det heller ingen hindring å krysse grensen rundt i Skandinavia. Søk i appen vil gi deg lokal informasjon også i Sverige og Danmark, forteller Håvard Atle Skaug, leder for produktutvikling hos Gule Sider.

Rundt 27 prosent av alle søkene til Gule Sider gjøres nå fra mobilen, og i 2012 oversteg Eniros mobile inntekter 150 millioner svenske kroner.

Lokal data for Sverige og Danmark vil også være klar for Android-appen til Gule Sider innen kort tid.

Gule Siders iPhone-app:

-  Gratis i AppStore: http://bit.ly/iosgulesider

-  Tar utgangspunkt i din GPS-lokalsjon – søk lokalt.

-  Facebook Connect – hold oversikt over dine venners innsjekkinger og likes.

-  Søkeordsforslag i søkefeltet.

-  Ring opp-knapp direkte i trefflisten.

-  Plus app som automatisk lastes ned til dine andre iOS-enheter, som iPad.

For mer informasjon, kontakt:

Håvard Atle Skaug, Head of Product Management Gule Sider
Mob. 991 59 967 / havardatle.skaug@eniro.com

Renate Morken, presseansvarlig Eniro Norge
Mob. 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Om Eniro:

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste. Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.