Strømmen Storsenter

SØSTRENE ELDE STARTER SØSTRENE GRENE

Pressemelding   •   aug 20, 2012 08:25 CEST

- Vi har stor tro på å ha en butikk på Strømmen Storsenter, og det er morsomt å drive en butikk i området hvor vi er født og oppvokst, sier de to søstrene mens de jobber for harde livet for å få alt klart til åpningen om få dager.

Søstrene Grene er en dansk kjede av butikker, som selger det meste. Prisene er lave, og vareutvalget skiftende.

- Vi er store innen hobby, skole og kontor, og har fargerike varer med god design. Vi har noe for alle, sier Janneche Elde Lauritzen.

Historien om Søstrene Grene startet da to søstre åpnet den første butikken i 1973, og nå finnes det mange butikker i Danmark, Sverige, Island og Norge. Lauritzen har tidligere hatt en Søstrene Grene-butikk på Sandvika Storsenter, men bytter nå til Strømmen Storsenter.

- Med utbyggingen som gjør Strømmen Storsenter til Norges største kjøpesenter, tror vi hele senteret vil få et enormt løft. Samtidig vet vi at senteret er svært godt besøkt allerede i dag, og vi har fått en fin beliggenhet ved siden av Ark, og i en av innfartsårene til den nye delen av senteret. Konseptet vårt bør passe godt på Strømmen Storsenter, og vi vet at mange kunder gleder seg allerede.

Åtte personer står i første omgang på lønningslista, og regnskapssjef blir Kamilla Elde Selvaag.

- Jeg jobbet faktisk som ryddepike på en kafé på Strømmen Storsenter på 80-tallet. Det er utrolig morsomt å være tilbake, sier Kamilla som har bodd på Lillestrøm i hele sitt liv.

Søstrene Grene på Strømmen Storsenter åpner fredag den 24. august klokken 10.00.

Bildetekst:
Kamilla Elde Selvaag (t.v) og Janneche Elde Lauritzen gleder seg til å starte forretningen Søstrene Grene på Strømmen Storsenter.

For mer informasjon:
Per Kristian Trøen; 970 44 236
www.strommenstorsenter.no

Strømmen Storsenter utvider, og blir Norges største kjøpesenter den 25. oktober. Senteret blir nesten dobbelt så stort som i dag med 203 butikker fordelt på 65 000 kvadratmeter. Senteret satser spesielt på interiør, sport og mote, og mer enn 800 nye hel- og deltidsstillinger skapes i forbindelse med utvidelsen.