Apollo

Sol og Sharm til hele Norge vinteren 2010

Pressemelding   •   feb 12, 2010 09:52 CET

Apollo fortsetter satsingen på Egypt. Før sommeren er i gang øker turoperatøren tilbudet til Egypt med mer enn 70 prosent for neste vinter. Egypt blir med dette bare slått av Kanariøyene som vintermål.

Den største økningen blir til Sharm El Sheik med direktefly fra Stavanger og Trondheim, i tillegg til eksisterende flygninger fra Oslo og Bergen. Rundt 30 000 nordmenn kommer Apollo til å sende på feriere i Egypt vinteren 2010/11.

Firedoblet på tre år
Egypt er blitt en av de største vinterdestinasjonene for nordmenn, og turoperatøren har de siste tre årene firedoblet antall plasser til landet. Apollo, som er landets største arrangør av reiser til Egypt, flyr direkte til Hurghada og Sharm El Sheik fra Norge.
– Neste vinter sprer vi Sharm over flere steder i Norge, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.
– I vårt samarbeid med SAS har vi fått til meget gunstige flytider fra Stavanger og Trondheim, i tillegg til vårt eksisterende program fra Oslo og Bergen, fortsetter Begby, som håper sol og varme en kort flytur unna vil falle mange i smak.

Flest til Sharm
Sharm el Sheik har i de siste årene blitt svært populært blant sol-sultne nordmenn.
Kombinasjonen av flotte hotell, lekre strender, unik vannkvalitet og et stabilt varmt klima har raskt gjort dette til det mest populære reisemålet i Egypt.
– Nordmenn trives godt i Sharm El Sheik, og en del reiser faktisk tilbake opp til flere ganger i løpet av vinteren. Her innfris alle forventinger til et badeparadis som kan tine opp vinterbleke og forfrosne kropper, sier Helen Begby, som selv mener Sharm El Sheik nesten er uslåelig som feriested.

Nabq med badeland og spa
Vinteren 2010 introduserte Apollo nyheten Dahab, et tilbakelent bade,- og dykkerparadis 10 mil fra Sharm El Sheik. Vinteren 2011 presenteres Nabq, et nytt område 18 kilometer fra populære Naama Bay. Apollo tror Nabq spesielt vil appellere til barnefamilier, for her er flotte all-inclusive hoteller med eget badeland og Spa.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Helen Begby, informasjonssjef i Apollo på
tlf. +47 23213033 / 93063160
e-post:  helen.begby@apollo.no
Billedtekst til Sharm damer v basseng:
– Neste vinter sprer vi Sharm over flere steder i Norge, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo, som selv mener Sharm El Sheik nesten er uslåelig som feriested.
Billedtekst til Sharm beach:
Apollo øker tilbudet til Egypt med mer enn 70 prosent for neste vinter. Landet blir bare slått av Kanariøyene i popularitet som nordmenns vinterferiedestinasjon.

Fakta:
Apollo flyr hele året til Egypt
Vinter 09/10:
Direktefly fra Oslo til Sharm El Sheik og Hurghada
Direktefly fra Bergen til Sharm El Sheik
Sommer 2010:
Direkte fly fra Oslo til Hurghada og Sharm El Sheik.
Vinter 2010/11:
Trondheim:       Sharm El Sheik hver lørdag med SAS fra 23.10 2010 til 10.04 2011 Nyhet
Bergen:            Sharm El Sheik hver lørdag med SAS fra 9.10 2010 til 30.04 2011
Stavanger:        Sharm el Sheik hver lørdag med SAS fra 9.10 2010 til 30.04 2011 Nyhet
Oslo:                Sharm El Sheik hver tirsdag med Novair fra 05.10 2010 til 10.05 2011

Sharm El Sheik hver lørdag med SAS fra 06.10 2010 til 30.04 2011
Hurghada hver torsdag med Novair fra 07.10 2010 til 12.05 2011
Foruten hotell og badeferie tilbyr Apollo følgende i Egypt:

Rundreiser
Cruise på Nilen
Cruise på Rødehavet

Apollo er en av Norges største turoperatører med 300 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009 og 2010. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2008 omsatte Apollo Norge for 1,8 milliarder kroner.