Solia AS

Solia flyr direkte til Madeira fra Bergen, Stavanger og Kristiansand i vinter.

Pressemelding   •   jul 18, 2012 10:02 CEST

Onsdag 18. juli åpner turoperatøren salget av direkteflyvninger fra hele 3 avreiseflyplasser på sør- og vestlandet til Madeira i vinter. Selskapets målsetning er å fly 3 avganger fra Kristiansand og 4 avganger fra både Bergen og Stavanger i perioden desember til februar. Selskapet flyr med en moderne Boeing 737-800 maskin fra Primera Air. Solia er Norges største turoperatør på pakkereiser til Madeira, og tilbyr pakkereiser med fly og hoteller i både budsjett- og luksusklassen.

Solia har i en årrekke gitt nordmenn muligheten til å fly direkte fra Oslo til Madeira. I vinter foretok vi noen testflyvninger fra Bergen til Madeira med god suksess. Derfor utøker vi vårt program til å gjelde både Kristiansand og Stavanger i tillegg til Bergen kommende vinter. Om operasjonen viser seg å være en suksess er målsetningen å tilby flere direkteruter til Madeira fra vest- og sørlandet i 2013, sier Jon Steinar Engenes, direktør i Solia AS.

Madeira befinner seg i Atlanterhavet, utenfor kysten av Casablanca ca. 35 mil nord for Lanzarote. Øya er noe helt annet og kan ikke sammenliknes med sine spanske naboer lenger sør, med en frodighet og blomsterprakt som overrasker selv den mest blaserte. Klimaet på Madeira er subtropiskt og øya omtales gjerne som en flytende blomsterkrone.  Totalt finnes det visstnok bortimot 1300 ulike blomsterarter og bregner på øya.

Hovedstaden Funchal har beholdt sitt særpreg, og byen har en herlig, latinsk stemning. Middel-temperaturene i Funchal er også svært behagelige og varierer mellom 18 til 26 grader. Nedbøren i området er også beskjeden og overstiger sjeldent mer enn 5 – 600 mm nedbør i året. De fleste hotellene ligger langs Lido, som minner mest om den fransk-italienske rivieraen.

Reisene til Madeira kan kjøpes direkte på Solias hjemmeside, per telefon eller hos de fleste reisebyråene på sør- og vestlandet.

Solia AS er en del av Primera Travel Group, et av nordens største reisekonsern med over 1 million reisende årlig og en omsetning rundt 5 milliarder kroner. I Norge tilbyr Solia tradisjonelle pakkereiser med charterfly og rutefly til mange populære reisemål ved Middelhavet, Kanariøyene, Madeira og Egypt. Foruten tradisjonelle charterturer produserer selskapet rundreiser i Asia, Afrika og på det amerikanske kontinentet.

.