Norsk Folkemuseum

Publikumsrekord for Julemarkedets første helg.

Pressemelding   •   des 02, 2013 12:17 CET

Hele 15.000 besøkte Julemarkedet på Bygdøy de to første markedsdagene. Lørdagens marked, i samarbeid med DNB og OBOS, satte en solid publikumsrekord med godt over 10.000 innenfor portene.

- Vi synes det er helt fantastisk at så mange ønsker å komme til Folkemuseet for å oppleve skikkelig julestemning. Lørdag var det gratis inngang for OBOS-medlemmer og  DNB-kunder, og en økning i antall besøkende på 25 % i forhold til i fjor. Det aller meste gikk greit, men det viser samtidig at vi må jobbe enda mer med logistikk slik at køer blir så korte som overhodet mulig, sier presseansvarlig for Julemarkedet, Jon Ilseng.

Det er julepyntede stuer, markedsboder, folkedans, familieteater, konserter, lefser, pepperkaker, smultringer og en god gammeldags julestemning som gjør at stadig flere besøker Norsk Folkemuseum de to første helgene i desember. Bilfritt område og fantastiske historiske bygninger gir helt unike rammer til å lage et julemarked av internasjonal standard. Markedet avsluttes lørdag 7. og søndag 8. desember.

-  Vi oppfordrer de besøkende til å kjøpe billett på forhånd. Billetten kan man kjøpe via Billettservice eller her på museet. Og folk må gjerne kjøre kollektivt! Det går busser hvert 10. minutt så det bør være en god grunn til å la bilen stå. Vi lover uansett å gi de besøkende skikkelig god julestemning, avslutter Ilseng.

Markedet avsluttes neste helg og er åpent fra 11.00 - 16.00 både lørdag og søndag.